Vildkattens lya

Alla inlägg under december 2008

Av Linnéa - 29 december 2008 18:19

Ska fira nyår hos attic. Vet dock inte om jag åker dit i dag el i morgon. Var meningen i dag, men har legat i migrän hela dagen och tagit det lugnt. Känner att jag måste ta det lugnt, för annars kommer det tillbaka, och vem vill det nu när det precis börjat gå över? Åker iaf dit i dag el i morgon, som sagt.Vi ska nog stanna hemma och mysa, äta något gott.


Gott nytt år på er :)  *kram*

Av Linnéa - 28 december 2008 02:08

Jag brukar säga i bland att attic ser ut som en tomte. Det är inte elakt menat. Han är sååå snygg, men har världens goaste bulliga kinder :) Plus att  han har oftast skägg, så han ser ut som en fin å go å snäll tomte. Sa jag att han är bästaste pojkvännen oxå? ;) puss på dig :)

Av Linnéa - 26 december 2008 22:12

I dag har jag bakat lussekatter. attic hjälpte till. jag är inte så bra på att forma dom, bättre på vanliga bullar, men funkade till slut. Och dom blev goda :)

Av Linnéa - 23 december 2008 23:42

Eftersom julafton är internetfri dag för mig vill jag passa på nu att önska alla bloggläsare en riktigt god jul :) Så god jul alla som läser, både kända och okända! :)


Kram, Lea.

Av Linnéa - 23 december 2008 23:31

jag är rökare. tyvärr. men röker iaf oftast ute. endast vid oväder el om det är många fyllon ute på helgnätter blossar jag under köksfläkten i stället.


ute har jag en tom konsverburk med vatten att kasta fimparna i. det är ju lite återvinning. burkarna ser så tråkiga ut tycker jag,. men fick idéen att klä in en burk med folie nu, och det blev lite bättre :)


på tal om folie så diskade jag ur en tomtekruka och klädde invändigt med folie, och har den som godisskål denna julen :) 

Av Linnéa - 21 december 2008 05:22

Hur det är möjligt är ju en logisk fråga. Svaret är att allt handlar inte om blodsband. Jag har tyvärr  PCO  (som innebär bla hormonrubbningar och svårigheter/omöjligheter att bli gravid) , så alltså har jag inga biologiska barn.

Under årens lopp har jag många ggr varit både barnvakt och även varit sommarförälder och kontaktfamilj. Man får starka band till varann av att umgås mycket och när man tycker mycket om varann. Är man inte släkt så blir man det brukar jag säga...


Som jag skrev när Jonas fyllde år så har hans familj alltid varit som en extra familj för mig. Helena, Jonas syster är den av hans syskon som jag umgåtts mest med och hon är som en dotter för mig. När Helena blev gravid och sen fick sin dotter Emma kände jag mig som jag hade blivit mormor. Inte så att jag vill ta den platsen i från Helenas mamma, absolut inte, men att jag precis som jag  alltid har varit en extramamma åt Helena så är jag  nu extramormor åt Emma. Det är mysigt att ha blivit "mormor" nu när Helena och hennes syskon är stora, och jag är gärna barnvakt åt Emma och  hjälper till med henne när jag träffar Emma och Helena :) 


översta bilden:  Helena. De två mellersta bilderna: jag och Emma. understa bilden: Jonas och Emma :)

Av Linnéa - 21 december 2008 03:03

Det har efterlysts flera bilder på mig i bloggen, så nu ska jag lägga in  några fler på mig och även där man ser lite av lägenheten :) Hade datorn i köket förut som synes, nu är den i vardagsrummet. Fler bilder kommer :) Dom två understa bilderna är tagna på min födelsedag. Helena gjorde tårtan, det var när hon och Emma bodde här tillfälligt. Vi blev 2 1/2 Woman nästan, hehe :)


Det är Helena som tagit alla bilder utom den på bara tårtan. Bilden på Kumla by night är väldigt lyckad tycker jag, hon är bra på att ta bilder, vilket syns även i hennes blogg :)



Av Linnéa - 19 december 2008 23:09

som fyller 19 i dag :)  hipp hurra!   :)


Det är länge som jag har känt Jonas. Först var han en liten bäbis, men nu är han stor. För den som bara kikar in på bloggen och inte känner mig kan jag berätta att Jonas är systerson till min exman, så Jonas och hans 3 syskon är uppväxta med mig som sin "moster". jag var tllsammans med deras morbror i 15 år. Så fanns mkt med som barnvakt och så. Vi umgicks mkt och har även hållit kontakten sedan jag och min exman valde att gå skilda vägar 2003. Men Jonas och hans familj kommer alltid att ha en speciell plats i mitt liv och i mitt hjärta!   

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards