Vildkattens lya

Alla inlägg under februari 2009

Av Linnéa - 23 februari 2009 15:49

I fredags när jag kom till attic var han verkligen en tomte :) Jag fick flera presenter: en matvagn på hjul i zebramönster - precis vad jag behövde! plus ett första förband set, en fågelmatare och en väska med flera hårborstar,kam och spegel. Jättefint, och gulligt av honom :)


Så... vad ska jag köpa när han fyller år snart? Det är alltid svårt med presenter till killar tycker jag. Som tur är vet jag några saker han önskar sig, plus att jag har några egna idéer också, så vi får se vad det blir.

Av Linnéa - 22 februari 2009 16:25

I fredags åkte jag till attic. Det blev en rätt lugn helg. Pratade, såg lite filmer.


På lördagen ringde Bruno och frågade om vi ville följa med honom och Danne till Paloma, och det ville vi, så dom kom över på lite förfest. Efter ett tag gick vi till Paloma. Det var inte så mycket folk där, som vanligt. Synd, för det är mysigt där och ligger nära till. En tråkig sak är att dom fortfarande inte satt upp några tavlor efter ommålningen. Det är tomt.


Söndagmorgonen hade inget roligt uppvaknande. En granne i lägenheten ovanför lekte snickare runt 9 på morgonen. Precis vad man behöver efter en utekväll *not*. Hans aktier står inte högt i kurs hos oss precis..


På eftermiddagen åkte jag hem till Kumla. Väl hemma fixade jag lite, bla skottade jag snö för att kunna komma fram till grinden, och på kvällen såg jag på Beck - advokaterna och åt blåbärssoppa och knäckemacka med ost. Gott. 

Av Linnéa - 19 februari 2009 00:43

På tal om musik och texter, jag och attic letar efter en låt som vi inte hittar någonstans. Nån som har  "Du lever i dina drömmar" ( Låten finns med på Wizex LP´n "Julie" från 1983) eller vet var man kan få tag på den? Hör av er, vi skulle bli jätteglada :)


Annars inget nytt, utom att jag blivit kändis på stans reklampelare, iaf via en kul foto-ändrar-sida.  Tack Kia och Lina ! :)

Av Linnéa - 16 februari 2009 22:06

I dag plockade jag undan det sista av julsakerna. Hade några grejer stående på en hylla i köket, men tog ner det. Sen sorterade jag upp så julsakerna fick en låda och påsksakerna en låda. Dom låg i samma låda förut, men blev för mkt grejer i samma låda, en enda röra. Plus att jag förvara jul och påsksakerna i ett skåp rätt högt upp, får kliva på en stol. Jobbigt att lyfta upp och ner en stor tung låda då. Visserligen är det bara jul och påsk en gång om året, dessutom är det några månader mellan, men i alla fall lättare om grejerna är sorterade.


Få se vad som händer i morgon. Städa kanske, och kolla tvättid. Annars vet jag inte.....

Av Linnéa - 15 februari 2009 20:28

Jag kom hem ca 18.30 Precis när jag kom innanför dörren ringde morsan, och vi pratade en bra stund samtidigt som jag tinade upp chili con carne och ris från frysen. Naturligtvis blev backen som chili cornkarnen låg i helt konstig av värmen i micron. Det var en glassback, det gick bra på defrost, men sen på värmning i micron blev backen bucklig i ena kortsidan och smälte nästan i ena hörnet. Tur att maten inte blev förstörd eller bränd, men skadar inte om man har tur med nåt nån gång....


Dagens låttips blir lite otippat från en hårdrockare  -  Arvingarna. Denna låten - Tänk om dessa väggar kunde tala,  har en talande text, och jag hade en period på 90talet när jag följde med kompisar ut på dansband och liknande. Det krävdes en hel del övertalning, men sen fick jag  några favoriter av dom band vi såg. Som "hämnd" lyckades jag en gång få med en av "dansbandskompisarna" till punkfestivalen i Falköping *moahaha* ;P


Tänk om dessa väggar kunde tala / Arvingarna  (Från "Nya spår"  1997)


Låt oss prata i några minuter

Sedan måste jag gå härifrån
Tala om hur du mår
Vad du gjorde igår
Om din kärlek till mig är densamma

Ja, tänk ändå
Om dessa väggar kunde tala
Och berätta hur jag känner mej just nu
Det är svårt att hålla känslorna tillbaka
För den jag saknar mest av allt
Ja, det är du

Jag har varit här nu i en månad
Kommer hem någon gång före jul
Därför frågar jag dej
Om du väntar på mej
Eller är du ihop med nån annan

Ja, tänk ändå
Om dessa väggar kunde tala…

För den jag saknar mest av allt
- det är du
Av Linnéa - 14 februari 2009 17:53

Då var det Alla hjärtans dag igen. Jag tycker året gått så fort. Överhuvudtaget går tiden fortare sedan jag blev vuxen, eller är det bara jag som tycker att tiden gick långsammare när man var barn? Särskilt när man väntade på något, tex julafton eller att en kompis skulle sova över...


Blir väl lugnt i helgen. Vi ska äta god mat,se på film och mysa. Så fick jag en mugg med bild av attic. Gulligt. Min present till honom var lite tråkigare, chockaldhjärtan. Fast dom är goda ;)

Av Linnéa - 13 februari 2009 14:37

Ska greja lite här, sedan åka till attic över helgen. Det har inte hänt så mycket att skriva om, så blir ett kort inlägg denna gången.


Ha en trevlig helg, och akta er för Jason eftersom det är fredagen den 13.e i dag ;)  Moahahaha :)

Av Linnéa - 11 februari 2009 18:29

Den var intressant, om man gillar häxor och annat fuffens, varvat med en mystiskt släkthistoria :)


I dag har jag mest tagit det lugnt. Tog en sväng till Ica och handlade bla gul lök och chili con carnemix. Det var uppfriskande ute, men skönt att komma in i värmen igen.


Väl hemma kändes det väldigt tyst och tomt efter att Helena åkte hem i går. Av någon anledning är det fullt ös hela tiden när hon är här. Det KAN ju vara för att hon har myror i brallan, hehe.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards