Vildkattens lya

Alla inlägg under november 2010

Av Linnéa - 29 november 2010 18:58

Tänker mest på brandvarnare just nu, även om det finns mycket man kan diskutera. Givetvis ska man ha brandvarnare för sin egen säkerhets skull, men bor man i ett lyhört hus där man tom hör när folk bla hostar, snarkar och spolar i toan så borde ju ens brandvarnare höras också! För att inte tala om vad för andra ljud som säkert hörs till grannarna *host,harkel*.     


Min brandvarnare är överaktiv i bland, vid matlagning kan den pipa för ingenting fast fläkten är på högsta läget! Plus att det är jobbigt att behöva klättra upp på en stol och plocka ner brandvarnaren och lägga ut den, eller in på toa för att slippa pipandet.   Därför har jag plockat ner den från takhållaren och lagt den på hatthyllan i stället.  För den piper så högt och det hjälper inte att stå och vifta med en tidning el nåt för att den ska sluta! Inte ens tvärdrag i dörren och fönster hjälper. Brandvarnaren piper ändå högt och länge! Så pass att det gör ont i öronen och känns som man ska bli hörselskadad!       Så när brandvarnaren piper men ingen granne ens reagerar så kan man ju undra hur mycket, eller rättare sagt lite folk bryr sig egentligen!   Däremot hörs det tydligt när en viss granne rusar tvärs över lägenheten för att titta ut genom fönstret på framsidan så fort en bil stannar utanför - DÅ är det plötsligt intressant?       Skulle jag höra grannarnas brandvarnare så skulle jag självklart reagera, för händer nåt hos dom kan det faktiskt drabba mig med! Synd bara att detta inte gäller omvänt!

Av Linnéa - 28 november 2010 19:16

Det är konstigt att helgen alltid går så fort. Men jobbar man heltid går först vardagarna fort - när man kommit hem från jobbet så är det som om klockan rusar - så är det dags att sova för att orka med nästa arbetsdag. Så kommer helgen, då vill man sova ut, sen hinna med att både koppla av och göra sånt man inte hann eller orkade i veckan. Men då blåser det liksom till, så svisch, så är helgen slut. Det är väl vintern med mörkret och kylan som gör det. Jag hade tankarna åt det hållet i ett annat inlägg nyligen. Men vad ska man göra för att få vintern att gå fortare och kännas mindre seg och tröttsam? Och för att helgen ska gå långsammare för att man ska hinna ha mer kul då? Kanske tänka på några roliga gamla minnen? Här hittade jag en gammal låt och min syster Astrid gillade förr: Hungry like a wolf / Duran Duran. Mest hon som gillade dom ,men jag tyckte om några av låtarna faktiskt.

Av Linnéa - 27 november 2010 21:00

Nej jag menar inte julsånger eller sånger om snö och vinter nödvändigtvis. Det jag menar är musik utkommen på vintern, eller som jag hörde första gången en vinter. Ett exempel på detta är suspicios minds, i detta fall en cover gjord av Barbados. Tycker låten passar bra med tanke på alla par som bryter upp av olika anledningar och sen ägnar sig åt ömsesidig pajkastning fast det inte är ens fel att två träter.Naturligtvis finns det situationer där bråket bara är den ene personens fel, eller den andres. Eller bådas. Tex så här: den ene personen startar dom flesta bråken. Den andre personen står ut ändå, men väljer att blunda för felen och hoppas allt för lång tid att saker ska ändra sig igen till hur det var förut. Tyvärr blir det inte alltid bra igen, särskilt inte när perioderna med bråk hållit i sig längre tid än perioderna när det var bra. I det läget är även den "oskyldige" personen skyldig, efter som han/hon blundade för den andres fel och stannade kvar. Detta i sin tur kan i många fall leda till att en outhärdlig situation blir värre genom att man drar ut på tiden, i stället för att inse att det är kört och avsluta det som inte längre fungerar. Naturligtvis är det heller inte lätt att bryta upp även om det inte fungerar (-det har jag tyvärr egen erfarenthet av-), men vågar man ta steget ut så vinner man mycket. tex kan man få tillbaka ett fungerande liv - vilket är guld värt.


Av Linnéa - 24 november 2010 18:00

Sista dagarna har det blåst något otroligt här omkring. På väg till och från jobbet blåser man nästan bort, får bitvis motvind. Väl hemma igen syns spår av blåsten: två dar i rad har våran soptunna vält omkull! I går hade dessutom min ena stol på altanen blåst från sin plats närmast ytterdörren till hörnet på andra sidan bordet! Vilken tur att den inte blåste ner från trappan och bort!


Någon på jobbet hörde att det ska bli mildare om någon dag, och jag hoppas verkligen att det stämmer! Burr! Var rädda om er och håll värmen!


Av Linnéa - 23 november 2010 22:17

Tack för att ni kikar in. Jag har nästan gått i ide. Eller det är väl så det känns med all snö och blåst. Så efter jobbet rusar tiden i väg - då har orken redan flytt sin kos oftast. Det kostar på att gå 2 km, jobba heltid, och gå 2 km hem. Sen ska man handla i bland, och laga mat osv. När det är klart har dagen nästan gått. Mest på vintern det känns så här, men det går över.



I lördags var vi ute på krogen med några kompisar, det var kul. Hade dock en redig baksmälla på söndagen, men det var det värt.

Av Linnéa - 9 november 2010 18:00

Vilken snöyra det är i dag! Jag frös redan i går, och när jag gick till jobbet i morse. Väl på jobbet såg jag genom fönstret någon timme senare att det snöade för fullt. Urk. Tur jag använder vinterjacka och vantar, samt har en rejäl huva på jackan.

Av Linnéa - 7 november 2010 16:30

I den här hårda kylan är det kallare än vanligt eftersom vi svenskar är så dåliga på att berömma oss själva. Allt ska vara så lagom och ändå perfekt,men nåde den person dom vågar säga om sig själv att "detta gjorde jag bra" - för då är den personen en skrytmåns osv. Inte konstigt att statistiken ökar för hur många i landet som mår dåligt på olika sätt. Nej lägg ner Jantelagen och våga klappa er på axeln när ni gjort något bra! inte så man behöver ta i så man spricker och påstå att man är bättre än alla andra, men man ska iaf känna att man duger. och i bland är man bäst! Det behöver man få vara i bland faktiskt, så fram med Tina Turner nu och sjung med!   



I call you I need you
My heart's on fire
Come to me come to me wild and wild
You come to me
Give me everything I need
Give me a lifetime of promises and a world of dreams
Speak a language of love like you know what it means
And it can't be wrong
Take my heart and make it strong again

Chorus:
You're simply the best
Better than all the rest
Better than anyone
Anyone I ever met
I'm stuck on your heart
I hang on every word you say
Tear us apart
Baby I would rather be dead

In your heart I see the start of every night and every day
In your eyes I get lost, I get washed away
Just as long as I'm here in your arms I can be in no better place

Chorus:
You're simply the best
Better than all the rest
Better than anyone
Anyone I ever met
I'm stuck on your heart
I hang on every word you say
Ooh tears us apart
Oh No no no
Baby I'd rather be dead

Each time you leave me
I start losing control
You walkin away with my heart and my soul
I can feel you even when im alone
Oh baby no no no noooo

Ooh you're the best
Better than all the rest
Better than anyone
Anyone I ever met
Ooh im stuck on your heart
I hang on every word you say
Noo tear us apart
Baby I would rather be dead
Ooh you're the best


Av Linnéa - 6 november 2010 19:45

Vintern kommer närmare, ja den har väl redan börjat. Höstvemodet hänger dock kvar lite stundtals. Vet inte varför, men fick en lite sorglig låt i huvudet, fast den är samtidigt fin, den kommer längre ner. Men det finns lite roliga saker att tänka på också: det går bra på jobbet, några saker som varit problem med verkar fixa sig. Och så ett mysterium: vart tar saker vägen? Eller kilon rättare sagt. För en månad sen upptäckte jag att jag gått ner 4 kg i vikt, och det är ju bra. Men jag tyckte sen att kläderna började sitta ännu lösare nån vecka senare, och hade jag inte blivit lite smalare i ansiktet också? Så det var bara att ta fram vågen och kolla. Jodå, 3 kg till har försvunit! Rätt otroligt egentligen, för jag tycker inte själv jag gjort så mycket för det. Har ätit lite mindre av allt, och rört på mig lite mer bara, men det räckte tydligen.   Kul!


Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards