Vildkattens lya

Alla inlägg under augusti 2010

Av Linnéa - 28 augusti 2010 12:00

Skönt med helg och sovmorgon när man jobbat hela veckan och är trött. Jag trivs på jobbet och med  jobbarkompisarna. Det som är tröttande är tunga lyft av tex rullstolar och rollatorer som ska lastas ur burar. Sen blir det långa dagar när man först får åka buss en timme före jobbet, jobba ett antal timmar och så buss en timme till för att åka hem (om jag inte sover hos attic). Då har jag inte räknat in tiden man får vänta vid bussbyten. För tiderna passar ju inte alltid i hop. Men jag ska bara vara där fyra veckor till om det inte blir någon plats över (tex om nån som skulle dit  tackar nej). Synd, för jag trivs verkligen. Så jag får ta vara på tiden jag är där.


Nu kom jag på att jag inte skrivit vart jag jobbar. Det är på Centrum För Hjälpmedel i Örebro. Jag ska som sagt vara där 2 månader sammanlagt denna gången, sen får vi se. Min dröm vore att få jobba där på riktigt och inte bara som en åtgärd via Activa. Fast då måste man ha mer erfarenhet av såna jobb och några måste vara utbildade tekniker, tex dom som reparerar rullstolar. Jag är inte så teknisk av mig. Alla arbetsuppgifter kräver inte det, men de ordinarie anställda måste ju kunna mer. Det är annorlunda för oss som är där tillfälligt och lär oss lite i taget.  Det är kul att testa nya saker, det kan man få nytta av hemma sen.


Dags för lite musik nu tycker jag. In memorian: Ronnie James Dio. Denna låten är så go.




Av Linnéa - 27 augusti 2010 18:00

och veckan hade tagit slut....  Naturligtvis tänker jag på låten Ut i natten/ Noice. Så den får bli dagens första låt. Med anledning av en annan händelse blir dagens andra låt  To my face / Tribal Ink.


I övrigt kan jag tillägga att veckan varit rätt så bra, men med vissa undantag. Jag nämner inga namn, men tycker att vissa saker bör man först få veta personligen eller via telefon  - och inte när dom precis landat för allmänheten på Facebook. Hur kul är det att få läsa viktiga händelser där - på samma gång som alla andra? Särskilt sånt som gäller familjen!   På denna punkten håller jag faktiskt med om frasen "det var bättre förr". Iaf när det gäller Facebook. Innan den fannas fick man höra saker rätt väg - oftast iaf. Så ni som hellre lägger ut allt på FB till alla samtidigt - tänk om. Alla kan inte tycka lika i allt, men visa respekt för släkt och vänner OM dom betyder något för er! Samma med "hemligheter": Jag får i bland veta saker, så säger personen som berättat något "säg inget till nån annan, för det är hemligt!" Men vad händer - jo några timmar senare har personen i fråga själv lagt ut rubbet på FB! Hur tänker man då? För allt på FB är en offentlig handling faktiskt... Ja ja, man vet aldrig hur vissa tänker, det är bara att konstatera...   



Ut i natten / Noice

Så va de fredag igen å veckan hade tagit slut

Vi skulle ut å ha kul, nån gång måste man ju ut
Där ute i mörkret finns det som får mig att må bra
Där ute känns allting fint, där känner jag att jag e jag


Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar
Jag sa det vill inte jag i alla fall
Å då måste jag ut i natten


Fast man kanske inte vill e de ändå nånting där ute som drar
En dröm om frihet och spänning och att inte bli lämnad ensam kvar
För jag vet ju själv hur det känns för min rastlöshet känner ingen gräns
Å då måste jag ut i natten


Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar
Jag sa det vill inte jag i alla fall
Och då måste jag ut i natten


Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar
Jag sa det vill inte jag i alla fall
Och då måste jag


Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja?
För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar
Jag sa det vill inte jag i alla fall
Och då måste jag ut i natten


Jag sa det vill inte jag i alla fall
Å då måste jag ut i natten



To my face / Tribal Ink

It was nothing but a fantasy.
I knew it.
But I had a lot of fun before.
I blew it.
Isn't that what everybody says?
That you can't eat the cake if you piss on it
I put my money on a card roulette
And I kept my smiley as I placed my bet.
I knew what I did when I went on the ride.
It's a 5-align credit on the wild side.


You showed me how it was good to be true.
And that I should grow up and start sniffin' the glue.
But it's all around me to the left and the right.
And It's eating me up and splitting me out.
If you never seen a failure.
Then here's one!
I was doomed before I ever begun.
I was on-board drinking when Titanic went down.
And the band played on as I ordered a round.


// Chorus //
That's just how it goes
Don't you think I know?
You don't have to tell it to my face
I wont stop the show
I just let it flow
You don't have to tell it to my face
Tell it to my face
//


I don't ever want to stand in line.
You get it?
Cause I could find a better waste of time.
You bet it!
Everybody wants a piece of the pie.
So I take what I want and never ask why.
If you're wondered what would make me up.
Then you'll self combust if you smell the glove.
I'm a timebomb running out of batteries.
And with fellows like you I don't need no enemies!


// Chorus //
That's just how it goes
Don't you think I know?
You don't have to tell it to my face
I wont stop the show
I just let it flow
You don't have to tell it to my face
//


Tell it to my face


// Chorus //
Tell it to my face
That's just how it goes
Don't you think I know?
You don't have to tell it to my face
I wont stop the show
I just let it flow
You don't have to tell it to my face


Tell it to my face


That's just how it goes
Don't you think I know?
You don't have to tell it to my face
I wont stop the show
I just let it flow
You don't have to tell it to my face


Tell it to my face
Tell it to my face
Tell it to my face
Tell it to my face


Av Linnéa - 17 augusti 2010 21:41

Det är underligt hur en stund i duschen kan få mig att tänka på musik jag knappt annars lyssnar på. Så därför kommer lite udda blandning här nu. Dont worry baby är för att man inte ska oroa sig, för det ordnar sig oftast. Andra låten "Var nöjd med allt som livet ger" (ur Djungelboken) tänkte jag på för att jag äter mycket frukt just nu.



Av Linnéa - 17 augusti 2010 19:20

Jag läste just genom hela förra årets augustibloggande. Då liksom nu är det regn varvat med några kvardröjande dagar sommarväder. Det har precis varit ettårsdagarna av mina vänner Peter och Markkus bortgångar. Jag har känt mig vemodig med anledning av detta, även om jag accepterar att sånt tyvärr händer. Dock saknar jag ju mina bortgångna vänner som båda rycktes bort för tidigt. Situationen blev inte bättre av att det hände samma sak åtta månader senare, då gick ännu en vän bort. Det hade jag också oroat mig för i förra årets augustiblogg - det att det sägs att det oftast går bort tre i taget. Jag oroade mig för att det skulle bli så och över vem som i så fall skulle gå bort nästa gång. Men man kan inte styra ödet, bara försöka göra så gott man kan för att saker och ting ska fungera till det bästa. Livet kan vara hårt och orättvist många gånger, så man får vara beredd på att bita i från när det behövs.


En låt jag haft i huvudet nu är vandrar i ett sommarregn/Gyllene Tider. Den är en gammal favorit som får tala för sig själv.



Vandrar i ett sommarregn / Gyllene Tider

Så långt som det är
är så långt som det går
Du blir till ett sår
av timmar och år


Mer vilse än nånsin
genom junis snår
Det är sent och vått
och längtan är svår


Åh jag vandrar
i ett sommarregn
Ett regn som svalkar sanningen
Ett regn som sköljer dumheten
som vandrar
i ett sommarregn


Kanske är det dom kvinnor
jag aldrig borde mött
som lovade sött
men bara gjorde mej trött


Som gör att jag känner
känner att jag
inte är den
som jag trodde jag var


Åh jag vandrar
i ett sommarregn
Ett regn som svalkar sanningen
Ett regn som sköljer dumheten
som vandrar
i ett sommarregn


Så långt som det är
är så långt som det var
en himmel och ett hav
mer än vad jag klarar av


Kanske är jag förvirrad
berusad och sjuk
men jag har aldrig kännt mig
så ensam som nu


Åh jag vandrar
i ett sommarregn
Ett regn som svalkar sanningen
Ett regn som sköljer dumheten
som vandrar
i ett sommarregn

Av Linnéa - 10 augusti 2010 20:53

Andra veckan jag jobbar nu efter semestern, och även andra stället. Ska jobba 2 - 3 månader i Örebro. Var där i våras en sväng och trivdes jättebra, så detä r kul att jag fick komma tillbaka dit.


Inget särskilt har hänt, utom att vädret leker höst rätt ofta- kanske därför jag är så trött nu? Iofs var jag trött sista semesterveckan också, så jag kan inte skylla tröttheten på jobbet. Men på vädret. Brukar dessutom lätt få huvudvärk och bli hängig vid regn.


På första bussen hem efter jobbet tappade jag nästan ögonen när en tonårskille klev på. Ungdomar brukar annars vara noga med klädseln, men grabben hade neonrosa toppluva (i denna värmen>!) till knallröd träningsjacka. Eeeewww! *dissa* Inget jag skulle ta efter. inte ens under 80talets populäraste neon-färg-period hade jag på mig färger som inte gick i hop!

Av Linnéa - 4 augusti 2010 20:24

I varenda TVreklam (nästan) pratas det om iphone och touch-mobiler.   Det jag själv upplevt när jag testade Mickes (systersonen) touch-mobil (nån samsung) var att den gjorde mig galen. Grejen med touch är för mig ännu obegripligare än laptopars mousepad! Touchen går för fort eller för sakta för mig, och jag gick vilse i menyn.   


När jag pratade i mobilen så skakade hela den som en jordbävning så fort jag nuddade kinden med mobilen för att höra ordentligt.   Det var heller inte lätt, för personen i andra änden sa hela tiden - Va? Vad sa du? När jag då frågade om täckningen var dålig kom förklaringen: varje gång jag nuddade mobilen med min kind och fick en skakning så fick personen i andra änden ett antal PIIIP i örat.   Samma ljud som uppstår när man trycker på tangenterna under ett samtal.     Det må finnas många bra funktioner i övrigt på iphone och touch, men en mobil man inte kan prata ordentligt i - är det verkligen en bra mobil när man ser till helheten?     

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards