Vildkattens lya

Alla inlägg under september 2009

Av Linnéa - 30 september 2009 22:19

När jag letade efter 800 grader förut hittade jag flera versioner av den, men den jag först tänkte ta spelade bara halva låten. Sen hittade jag en version där man inte såg gruppen utan bara texten till låten. Inte alltid man hittar originalet, men det får gå ändå.


Nu är det varmt och mysigt inne, så jag fryser inte. Hoppas det inte är för kallt när jag går till jobbet i morgon bara.

Av Linnéa - 30 september 2009 20:50

Tidigare i kväll hörde jag nån som skrek högt och länge, så jag trodde någon var skadad och kanske behövde hjälp. Jag for upp och kollade ut genom fönstret men såg inget. Sen gick jag ut på trappan och kollade. Det visade sig vara ett tonårsgäng där två killar gapade på varandra, och den ene - som skrek högst - gick därifrån. Bra att allt var okej, men när man hör såna skrik är det lätt att tro att det hänt något.


I måndags var det två stycken utanför ena Ica som gapade lika högt. Men dom var 45+ så det var rätt omoget för den åldern tycker jag. Dom gick därifrån efter en stund.


På tal om oväsen så är väl järnvägen snart klar verkar det som. Det är inte mycket dom arbetat där nu, och det bullrar mest på avstund nu om det pågår på nätterna. Då har det varit så pass kort stund och så pass långt borta så det inte stör. men jag ska inte ropa hej för tidigt i fall det blir mer. Hela arbetet beräknas vara klart i oktober, och i morgon är det 1a oktober...

Av Linnéa - 30 september 2009 19:58


Det passar bra med lite Ebba Grön så här på kvällskvisten när man fryser lite Skrattande

Av Linnéa - 30 september 2009 17:35

Nu har det blivit kallare och kallare sista veckan. I dag frös jag så pass att elementen åkte på. Det har också blivit för kallt att gå ut och röka utan jacka på eftermiddagen.


Det var tydligt att MSN hakade upp sig på nåt sätt i går kväll. I dag när jag var inloggad fick jag först flera offlinemeddelanden - och dom var skrivna när jag var inloggad! Dock vid samma tid som Jonas skickade SMS till mig och frågade om jag loggat ut från MSN. I dag har det iaf funkat. Bra det.

Av Linnéa - 30 september 2009 14:37

Jag fick info från blogga gratis att dom stödjer Rosa Bandet, för bröstcancer. Var med ni också!


Bland mina länkar har jag bla länkat till The hunger site, den har underavdelningar till andra ändamål, tex även Rosa Bandet. Klicka och hjälp till så hjälper sponsorer de behövande. Det är gratis för oss som klickar, går fort, och behövande får hjälp. Kan det bli bättre? Skrattande


http://www.thehungersite.com

Av Linnéa - 29 september 2009 23:29

MSN var helt konstig i kväll. Det syntes inte när folk på min kontaktlista loggade in, fast jag har ställt in att det ska visas. Sen pratade jag med Jonas på MSN och funderade på varför han slutade svara på det jag sa efter en stund. Förklaringen kom en stund senare. Då skickade han ett SMS och frågade om jag hade loggat ur. Men det hade jag inte. Nåja, det är väl som med allt annat att det krånglar i bland. Inget nytt med andra ord.

Av Linnéa - 29 september 2009 17:38

Veckan har bara börjat, ändå känns det segt. Kanske för att jag är förkyld. Nyser och hostar här. Jag har känt mig lite småhes och rivig i halsen, men den gör inte ont. Kanske skulle jag köpa halstabletter sen, i fall att det bryter ut värre med förkylningen. Lite frusen är jag också fast jag nyss åt. Då borde magen vara varm iaf. Nu är det soligt ute och vindstilla, fast jag skulle hellre vila en stund under en varm filt i stället för att gå ut och traska till affären. Kan handla i morgon efter jobbet i stället.

Av Linnéa - 29 september 2009 16:30

sex sex är numret på odjuret! Nej, det låter mycket bättre på engelska: Six six six, the number of the beast. Ja visst är det Iron maiden jag tänker på. Det är dagens låt. Skulle man översätta hårdrockslåtar från engelska till svenska blev nog inte låtarna lika roliga. Som exempelvis Europes Final countdown: det är den sista nerräkningen, la la la. Jo väldigt roligt och tufft? Eller inte Tungan ute Haha.


Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards