Vildkattens lya

Alla inlägg under april 2011

Av Linnéa - 23 april 2011 19:44

I dag fyller min pappa 78 år. Grattis pappa!      Jag hoppas du haft en fin födelsedag! 


Dagens låt är till pappa, han tycker om denna:


Av Linnéa - 22 april 2011 19:30

I går var jag och attic på Lidl. Förutom mat och sånt köpte jag en skohylla. Den var precis vad jag behövde! Tre våningar och utdragbar. Min hall brukar jag kalla för liten som en skokartong, alltså finns det inte plats för någon stoooor skohylla. Men den utdragbara drar man ut till önskad längd. Alltså behöver jag inte köpa större skohylla om jag flyttar. inget fel på den förra skohyllan, men den är lite liten. Nu har jag ställt undan den, för en kompis ska ta över den.


Vädret har varit fint, vi grillade i går. Första gången i år, och hoppas det följs av många gånger.

Av Linnéa - 15 april 2011 20:00

Nej då, jag fyller bara år en gång om året. Det får räcka. Men min bror Fredrik fyllde år i går, så det är inte så lång tid mellan. Grattis i efterskott brorsan!


Jag jobbade i dag, fick skjuts både dit och hem av attic. Efter jobbet kom attics mamma och mormor. Vi åt en jättegod smörgåstårta som attic gjorde medan jag jobbade. Jag fick en orkide av dom, fin. Så har jag fått pengar av familjen, och ett blomsterbud från min Viola. Hon hade även skickat ett fint kort med två trisslotter. Av attic fick jag hörlurar till datorn, matlåda, en bok och joggingbyxor. Tack allihop för presenter och gratulationer.    jag blev jätteglad.

Av Linnéa - 4 april 2011 19:55

Otroligt nog är det lite plusgrader i luften. Jag har inte sett några vårblommor än, men fler mc´s och mopeder vågar sig ut. Attic åkte MC hit i lördags, så vi tog en sväng till Lidl. Första gången jag åkte i år, men gött!


Solen höll i sig rätt länge i eftermiddags också, grannen och hans hund satt ute en bra stund. Jag har även kunnat använda fleecejackan i stället för vinterjackan - utan att frysa. Plus att halsduken har oanvänd hängt som en liten lat boaorm på sin krok. Skulle tro att den inte behövs igen på ett tag. Så den får ringla sig ner i tvättkorgen och sen ska den få semester ett tag.


Av Linnéa - 4 april 2011 16:45

Då var det måndag. Hoppas denna veckan blir bättre än förra! Den där j*a förkylningen är jag sååå trött på!!! Lyckligtvis lugnade magen sig på fredagen, så på lördagen kom attic hit. Jag alarmerade ju honom om läget i torsdags, ville inte smitta honom. Samtidigt kändes det vä'ldigt skumt att tillbringa fredagen på varsitt håll. Ja även torsdagen, för vi brukar oftast träffas som långhelger: torsdag - söndag el måndag. Men denna gången blev det annorlunda, fast jag inte var bortrest el nåt. Men vi fick iaf lite tid tillsammans.   


Seg vecka ja, det är lite annat än sjukdomar som tynger mig också. Dels ett par saker jag inte vill gå ut med öppet, dels flyttade en en kompis i Kumla precis till annan ort ett antal mil bort. Så vet inte när eller om jag träffar henne igen. Vi var jobbarkompisar i höstas när jag jobbade i Örebro. Dessvärre flyttade hon i lördags.  Jag vågade inte riskera att förstöra flytten med att ev ge hela familjen magsjuka, därför gick jag inte dit en sista gång. Visserligen träffades vi i början på veckan, men sen gick veckan så fort, och jag blev sjuk. Samtidigt hade kompisen fullt upp med packandet inför flytten. Hon höll med om risken, men även om att det var tråkigt att vi inte hann ses igen innan dom åkte. Vi kommer att hålla kontakten, men jag kommer att sakna henne väldigt mycket. Och med avstånd kan man tyvärr inte träffas så ofta man vill. Det blir tyvärr så när släkt och vänner är utspridda lite varstanns i landet. Till konsekvens av mina och deras flyttar...  Svimma nu inte över mitt låtval  


 

Av Linnéa - 1 april 2011 14:56

Jag är inte helt frisk i dag, men det är något bättre. Har än så länge inte behövt rusa i skytteltrafik till toan. Peppar, peppar. Ja på tal om det, vissa påstår att i förebyggande syfte mot magsjuka ska man äta några vitpepparkorn och ev dricka en skvätt brännvin. Happ, men det är för sent påtänkt. Jag var iaf i väg till affären och köpte 2 liter proviva, hoppas det gör någon nytta.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards