Vildkattens lya

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linnéa - 30 augusti 2009 20:00

 Jag länkar bla till Magnus Ugglas blogg, och hans inlägg från den 29e fick mig att ligga dubbelvikt av garv över tangentbordet. Det var så klockrent: han bjöd ena dottern på vitlök när dom skulle på konsert, sen när vitlöken var uppäten kom dottern på att detta ödela kvällens chanser till ragg. http://www.magnusuggla.nu/


Något liknande har jag ordnat åt mig själv när jag ville undvika ragg. Jo det är helt sant, fråga attic om ni inte tror mig. Det var så här: en tid innan jag fick min egen lägenhet var jag inneboende hos mitt ex (som jag inte skriver namnet på, men dom som känner mig vet vem jag menar). Han hade väl inte helt gett upp hoppet att få mig tillbaka, för han gjorde sina inviter i bland (milt uttryckt), vilket han inte hade något för. Efter ett tag blev det jobbigt att hålla på och nobba honom när han inte fattade att loppet var kört. Men då fick attic en smart idé: vi diskuterade mat, och av nån anledning skämtade jag lite om att exet hatar vitlök lika mycket som attic älskar det. Efter det såg attic till att vi ät vitlök minst 1 gång under helgen när jag var hos honom. Och vad hände när jag sedan kom hem till exet där jag sov på soffan? Jo jag hann knappt komma in i lägenheten så började han beklaga sig: - Men har du skrämt i väg ett gäng vampyrer, eller varför luktar det som en hel vitlöksaffär om dig?

Av Linnéa - 29 augusti 2009 19:58

Jag skrev tidigare i dag att det var fint väder. Vad tror ni hände ett par timmar senare? Jo det började åska, och var på nära håll, så vi fick stänga av dator, tv mm och dra ur sladdar och så. Urk, gillar inte åska.


Spindelsäsongen håller tydligen på än, för i fredags före jag kom hem från jobbet hade attic fightats med en jättespindel i köket och avgått med seger. Men spindeln hade varit mycket större än dom vi vanligtvis sett. Han sparade spindeln så länge så att jag oxå fick se den. Det känns inte bra att spindlarna växer, dom i källaren är tillräckligt stora redan.  Gillar inte dom. Naturligtvis kröp det fram en spindel vid tvättkorgen när jag hade duschat också, så jag for ut i köket och hojtade att det är en spindel i badrummet! Så kom attic som räddaren i nöden.


Nu är vi mätta och belåtna efter god mat, vi wookade. Så filmtajm och vila, så får vi se vad som händer i kväll.

Av Linnéa - 29 augusti 2009 12:26

Är man seg eller är man seg?  Har vaknat och somnat om flera gånger om vartannat. Attic var uppe en sväng tidigare, men la sig igen. Jag hade svårt att somna om, men övervägde det. Sen började det att strömma in massa SMS från olika personer, plus att jag vill vakna till före jag ska tvätta, så det var lika bra att gå upp tyckte jag. men direkt vaken eller pigg kan jag ännu inte påstå att jag känner mig.


Får väl påpeka att vädret är fint, så jag har nåt positivt att säga :)

Av Linnéa - 28 augusti 2009 18:50

Pust och stön, så var denna jobbarveckan avklarad.


Fast jag var trött i går var det svårt att somna. Efter jobbet möttes jag av nybryggt kaffe, det behövde jag verkligen. Jag måste säga att det är otroligt gulligt gjort av attic som själv inte dricker kaffe att brygga kaffe till mig. Inte bara det - han gör gott kaffe också :)


Efter lite kaffe  gick vi och handlade lite på Ica Maxi, sen hem och varva ner. Bägge två var trötta så vi sov ett par timmar. Snacka om perfect timing sen, för strax efter att vi vaknade igen och skulle ut och röka så kom Bruno förbi hem efter jobbet. Så vi snackade lite på min uteplats innan han åkte igen.


Nu är det käk på gång, så dags att avsluta för denna gången.

Av Linnéa - 27 augusti 2009 19:48

Nu är det snart helg, skönt det. Har kännt mig trött och sliten denna veckan. men nu är det torsdagkväll, så bara i morgon kvar att jobba, så är jag ledig över helgen sen.


Attic är på väg hit nu. Har saknat honom, och torsdag nästa vecka åker jag bort och kommer inte hem förens på söndagen, så då träffas vi inte.


Nu är det sen middag och tvkväll som väntar. Så får jag se till att lägga mig tidigt så jag inte gäspar käkarna ur led på jobbet, eller behöver hålla upp ögonen med tändstickor.

Av Linnéa - 26 augusti 2009 23:14

Jag var nere i källaren förut och kollade. Väntade en timme efter dom åkt, för det luktade ju upp i lägenheten när dom höll på, så jag fick ställa upp fönstren i korsdrag. Sen luktade det avlopp inne i badrummet också, så jag fick vädra där med och spreja "luktagott-spray" och vädra. Det var iaf renspolat och fixat i källaren när jag gick dit sen, och luktade inget där. Så nu kan man tvätta igen då. Skönt det.


Har kollat på tv och kopplat av under kvällen. Snart sovdags, börjar bli mer och mer trött.

Av Linnéa - 26 augusti 2009 16:03

I dag har det först regnat, och sen varit solsken. Har varit trött hela dagen. I morse hade jag ont i halsen och nös massa, men det gick över sen. Tur det, tycker det räcker med sånt nu. Har också fått ett så fint ömmande blåmärke i armvecket efter blodproverna, men det försvinner väl snart.


Väl hemma har jag kollat på tv och vilat. Tydligen somnade jag direkt, för det var flera missade samtal på min mobil. Bara att konstatera att tröttheten tog ut sin rätt, fast jag lagt mig tidigare. 


Såg också att det var nån och kollade i källaren, men åkte igen, en bil från hyresvärden. Nån timme senare, dvs nu, kom en lastbil från nåt VVS företag och ringde på och bad mig låsa upp till källaren eftersom dom inte hr huvudnyckel. Så nu blir det äntligen fixat. Verkligen på tiden måste jag säga, för det krånglar i källaren i tid och otid med samma problem.  Kanske det går att gå ner dit sen utan att vända i trappan då, för tvätten försvinner inte av sig själv *irriterad*.


Nu när det inte regnar borde jag släpa mig i väg till affären innan jag blir för trött igen. Höstväder brukar ha en tröttande effekt på mig. Ska köpa frukt så jag får i mig lite mer vitaminer, det skadar inte.

Av Linnéa - 25 augusti 2009 20:49

Det var fullt upp i dag och det var tröttande. Jobba, möte, hem. Sen ner i källaren och kolla tvättid, men det var fortfarande nån läcka som jag fick ringa och felanmäla - igen. Det gick inte att vara i källaren utan att andas. Är så trött på det återkommande problemet och att det alltid är jag som som ringa när det är något. Vid ett tillfälle sa jag till en hantverkare att jag kände mig som en gnällspik när det bara var jag som ringde och felanmälde, men han sa att det är bra att någon säger till. Då skämtade jag om att det är tur vi är i "gnällbältet" så man får gnälla i bland ;)


Så hade jag massa samtal att ringa om bla tågbiljett till Herrljunga. Ska ju till Helena den 3:e september och blir där några dagar... I övrigt gick telefonen varm av diverse andra anledningar, och jag orkade inte handla, men det är ju en dag i morgon också.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards