Vildkattens lya

Alla inlägg under mars 2009

Av Linnéa - 30 mars 2009 22:43

I dag har jag varit slö hela dagen. Det blev inget hundvaktande, men så som jag kännt mig i dag var det kanske lika bra. Trött, känner av bihålorna, täppt i näsan värre än vanligt. Har legat i soffan och kollat på tv och snackat lite i telefon.


Kankse bäst att försöka lägga mig hyfsat tidigt, för i morgon får jag besök av Helena, och då är det som bekant full fart. Sitter som bäst på MSN och försöker övertala hennes bror Jonas att åka med. Jonas säger att det hänger på om han vinner biljettpengar på Keno, han spelade i går. Så vi får se hur det går. Jag skämtade om att Helena brukar ändå ha så mycket packning så att ryggsäcken är större än henne, så han kan ju krypa in i ryggsäcken och åka med gratis. Fast Jonas tyckte inte det var bra, han trodde inte att han skulle få plats. Ja men släng ur lite av Helenas saker då, så får du plats Jonas ;) Moahaha. (Hoppas inte Helena läser det här sista om hon kollar min blogg.)

Av Linnéa - 29 mars 2009 19:26

Nu är jag hemma igen efter en lugn helg. Både jag och attic har känt oss förkylda och skrotiga hela helgen, han redan före. Hoppas man snart piggnar till, nu är det ju sommartid och ljust längre. Skönt. Men eftersom snön fortfarande ligger kvar håller jag inte stenhårt på att ta fram utemöblerna samtidigt som jag ställer fram klockan. Utemöblerna och grillen får vänta lite till, men jag saknar dom och att sitta ute och grilla. Läste här på blogga gratis om en som redan grillat. Gött, men dom måste ha frusit?


I morgon ska jag först på möte 11 - 12, sen ska jag ev vara hundvakt efteråt. Ska ringa Solveig (exets morsa) efter mötet och kolla. Det är 50/50 om hon ska till tandläkaren eller ska avboka. När jag ringde för en stund sedan hade hon fortfarande inte bestämt sig.


Nu börjar jag bli hungrig. Lite sent kanske, men åt sen frukost plus att det är sommartid nu, så blir lite senare då. Få se vad det blir för mat.


En rolig parantes bara: i dag åkte jag tåg hem. Alltså åkte jag i den berömda hissen med rökalarm. Funderade på om larmet tagits bort bara, eftersom det låg en fimp på hissgolvet...

Av Linnéa - 26 mars 2009 23:12

Den här dagen hade man lika gärna kunnat stanna kvar i sängen. Precis allt har gått snett. För att ta ett exempel så dök en polare ut på MSN. Hade inte sett henne på länge, så det var ju kul. Men sen skickade hon nån länk som skulle vara någon kul bild, och det blev virusvarning av den och hela MSN hängde upp sig och virusprogrammet gav utslag. När det lugnat sig frågade jag vart hon fått tag på den länken, den kom från nån annan kompis och hon visste inte att den innehöll virus. Näe visst, men lagom kul att jag fick mess från flera på min MSN sen som undrar varför jag skickar vidare ett virus. Jag hade inte skickat det vidare, det gjorde det av sig själv! Så har fått rensa och hålla på som en idiot för att få bort skiten!


Känns verkligen trist med såna här dagar. Hoppas det blir en bättre dag i morgon.

Av Linnéa - 25 mars 2009 18:57

I kväll gick jag till simhallen och tog några rundor. Sen blev det en stund i bastun innan jag gick hem. Jag tyckte mysfaktorn var mindre den här gången. Det var inte lika bra musik i bakgrunden, plus att ljusen stod glesare och dessutom var det mer folk så det blev trångt i både omklädningsrummet, duschen och bassängen. Det finns två bastu på damavdelningen. Den ena var tom så jag valde den. Vet inte om det kändes annorlunda pga att jag är förkyld och tyckte det var jobbigt med alla folk så nära inpå, men jag hoppade över förra gången eftersom jag kände mig sämre då. Vill komma i gång och fortsätta simma, så ville iaf försöka i dag. Kommer jag bara i väg så brukar det gå bra när jag väl är där.

Av Linnéa - 24 mars 2009 01:14

I dag fyllde min systerdotter Viola 22 år. Jag saknar henne och hoppas hon kan hälsa på mig snart. Kram på dig min Viola:)


Vädret i dag var lugnt. Snön ligger kvar, men det höll upp. Så jag gjorde lite ärenden på stan och tog en promenad. Skönt. Hoppas jag orkar simma i morgon, hoppade ju över det förra gången pga förkylning - som sen har kommit och gått sedan dess.

Av Linnéa - 23 mars 2009 22:20

Det har varit några fina dagar, men i söndags snöade det igen, och i dag hade det som kommit töat bort. Nu i eftermiddag började det snöa igen, och mot kvällen blåste det samtidigt. Jag var precis ute och tog en cigg. Var tvungen att sopa hela altanen och trappan. Det hade tom yrt upp snö mot dörren och på bordet.

Av Linnéa - 22 mars 2009 22:47

Våren har tydligen bestämt sig för att vänta lite till. Det snöade hela dagen i Örebro och även i Kumla när jag kom hem vid 17tiden. Fyllde på fågelmataren med sista solrosfröna jag hade hemma.  Sen var solrosfröna slut på Ica, även det andra fågelfröet var slut. Fast det är ju så i affärer, många varor är slut på söndagen och det kommer nya på måndagen.


Sedan jag kom hem från attic fortsatte jag att läsa Inte som andra döttrar, och jag blev klar med den i kväll. I boken fanns en dikt som lästes upp vid Nancys begravning. Nancys kusin Dean Becker skrev den. Jag kände igen dikten, har läst delar av den i tidningar och på internet, men inte hela dikten, och jag visste inte vart den kom i från.  Jag har tom haft delar av den på min pres på helgon.


Missförstå mig inte!

Vad jag gör har ett syfte

en mening ni kanske inte ser.

Jag vet vad jag gör.

Döm mig inte

från den plats där ni står.


Mitt liv är mitt eget

mina beslut ligger i mina händer

försök inte att göra era drömmar

till en del av mina

för jag har mina egna.


Missförstå mig inte.

Var lyckliga i era tankar.

Era minnen av våra lyckligaste timmar

blir tillräckliga för att hjälpa er att glömma

det svåra - det bittra

sorgen ni känner i dag. 

Seg

Av Linnéa - 21 mars 2009 17:09

Åkte till örebro i torsdag och är hos attic. Vi har tagit det rätt lugnt.


Såg på myspace att Kee Marcello var i Kumla i dag. Där ser man, men det blir väl fler gånger.


Få se om jag och attic går ut i kväll eller om det blir lugnt. Vi är trötta och han verkar ha en förkylning på gång.


Nytt boktips, fast jag har inte läst ut boken än: Inte som andra döttrar / Deborah Spungen. Det handlar om Nancy Spungens uppväxt och korta liv. Hon blev bara 20 år och var under sitt  sista år (hösten 1978) tillsammans med Sid Vicious, medlem i punkbandet Sex Pistols. Boken är skiven av Nancys mamma och beskriver vilka svårigheter familjen hade pga Nancys problem som ingen läkare kom tillrätta med.


Jag och attic har nu under kvällen bestämt oss för att inte gå ut. Det får bli en gång när vi är piggare.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards