Vildkattens lya

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnéa - 29 maj 2011 21:00

Det kommer med jämna mellanrum ovälkomna besökare till källaren - nämligen råttor/möss. Så det blir att ringa hyresvärden och felanmäla detta.


Av Linnéa - 26 maj 2011 20:00

vardagen rullar på, men känns i bland som en berg och dalbana....


Av Linnéa - 22 maj 2011 21:30

får illustrera dagens sinnesstämning. 



If i die tomorrow

I wake up to find myself 
After all these years 
And where all the time has gone 
Still seems so unclear 
Cause there's no one else 
Since I found you 
I know it's been so hard 
You should know 


If I die tomorrow 
As the minutes fade away 
I can't remember 
Have I said all I can say 
You're my everything 
You make me feel so alive 
If I die tomorrow 


It brings out the worst in me 
When you're not around 
I missed the sound of your voice 
The silence seems so loud 
Cause there's no one else 
Since I found you 
I know it's been so hard 
You should know 


If I die tomorrow 
As the minutes fade away 
I can't remember 
Have I said, all I can say 
You're my everything 
You make me feel so alive 
If I die tomorrow 


I spent all my life 
Looking for our innocence 
I've got nothing to lose 
Nothing to prove 
I won't make the same mistakes 
Now I know 
That everything will be okay 
If I die tomorrow 


If I die tomorrow 
As the minutes fade away 
I can't remember 
Have I said all I can say 
You're my everything 
You make me feel so alive 
You're my everything 
You make me feel so alive 
If I die tomorrow 
If I die tomorrow


Read more: http://artists.letssingit.com/motley-crue-lyrics-if-i-die-tomorrow-dxx64mf#ixzz1NHTeNWUZ 
LetsSingIt - Your favorite Music Community 

Av Linnéa - 21 maj 2011 21:00

I dag önskar jag att det kunde vara lördag hela veckan lång. Dagen var nämligen lyckad. I går ringde Gittan (min fd svägerska) och frågade om hon, Anders, Jonas och ev Helena fick komma på besök hos mig och Attic. Jag blev jätteglad och dom fick gärna komma. Någon timme senare ringde det igen, och då fick jag frågan om min gamla kompis Marie fick följa med. Helena hade varit hos Marie när Gittan ringde och frågade Helena ville åka med till Kumla. Eftersom Marie sagt i typ tre år att hon ska hälsa på mig, men aldrig fått tummen ur, så blev jag ju både förvånad och glad. Så visst fick hon följa med!   


Framåt eftermiddagen anlände besökarna. Vi hade så mycket att prata om, så jag fick aldrig tillfälle att fotografera, tänkte inte ens på det tyvärr. Men vi började med lite fika. När dom varit här ett tag så ville mina kära besökare kika in på Ica Maxi, så vi gick dit hela gänget. Jag hade fått ett jättefint stenhjärta med blommor av Helena    , så jag passade på att köpa en present till henne med. Hon fick ett "sportarmband", svart med en grön piraya - mycket passande.    


På vägen hem från affären stannade vi till vid Sibylla och nästan alla köpte mjukglass. Först tvekade jag eftersom jag skulle bjuda på sommarsallad sen  (amerikansk fruktsallad som jag tror finns med under mina recept). Men det finns alltid plats för en liten glass, och eftersom vi var 7 personer så blev det iaf inte så mycket sallad per personen. Den var dock väldigt uppskattad, och hela skålen tog slut, men det var ju också meningen.   Framåt kvällen åkte hela gänget hem, så det blev lite tomt - så tur att jag hade attic kvar. Det var en lyckad dag, så det får vi göra om! Synd bara att det blåste så vi inte vågade grilla. Jonas hade det som förslag annars, men vi får ta det en annan gång.

Av Linnéa - 20 maj 2011 19:00

Det är en del att tänka på nu. Saker händer och man får rätta sig efter det vare sig man vill eller inte. Det hjälper inte alltid att försöka göra det bästa av situationen, vilket är jävligt jobbigt. Humöret åker berg och dalbana från den ena dagen till den andra. Samtidigt märker jag i detta läget vilka som är mina verkliga vänner. Ni som verkligen bryr er och finns när jag behöver det: jag uppskattar det verkligen!     

Av Linnéa - 18 maj 2011 17:00

Efter gårdagen kan jag bara konstatera att livet kan snabbt förändras både till det bättre och tyvärr även till det sämre. I bland kan man inte göra något åt det som händer, bara följa med och ta dagen som den kommer.


Av Linnéa - 16 maj 2011 18:00

hela världen lilla mamma.  Ja det är dagens låt som jag tillägnar min mamma som fyller år i dag. Grattis mamma och hoppas du haft en fin födelsedag! Kram  




 Jag ska måla hela världen lilla mamma


mamma är du ledsen varför ler du ej

vill du jag ska måla någonting åt dig

många vackra färger har jag ännu kvar

gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra


jag ska måla hela världen lilla mamma

full av solsken varje dag

att det regnar och är grått det gör detsamma

du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa

lilla mamma jag ska måla dem till dig

jag ska måla hela världen lilla mamma

och allt ska bli så ljust och glatt för dig


önska lilla mamma, önska vad du vill

färgerna är många och de räcker till

himlens alla stjärnorsagans alla slot

tallting kan jag måla

mamma önska blott


jag ska måla hela världen lilla mamma

full av solsken varje dag

att det regnar och är grått det gör detsamma

du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa 

lilla mamma jag ska måla dem till dig

jag ska måla hela världen lilla mamma

och allt ska bli så ljust och glatt för dig

Av Linnéa - 11 maj 2011 21:00

men den kom inte hit. Skönt det, inget favoritväder för mig...


I dag levereras dagens låt från Arvingarna som jag lyssnade på förr. Tanken med denna låten är att den passar bra när man är lite deppig. Man kan ha en jobbig period, ha fått ett tungt besked, eller det kan kännas som hela världen är emot en. I såna lägen är det skönt när det dyker upp nån som stöd så man inte längre känner att man är ensam och att allt är skit. Men självklart kan man känna så iaf när vissa saker krisar.




                 


Kom till mig / Arvingarna

Om du står ensam kvar i ett regn, sårad av någon som svek dig igen.

Var inte rädd det finns ett annat sätt att älska.Och om det känns som du frusit till is, tror att du alltid betalar ett pris.Var inte rädd, jag har ett annat sätt att älska.


Kom till mig när festen är över. Kom till mig jag tröstar och stöder.

Jag vill va just den du behöver. Jag finns här. Så kom till mig.


Och när du står utanför. Ingen som ser dig och ingen som hör.

Var inte rädd, det finns ett annat sätt att älska.

Och när du är liten och svag. Går dagens drömmar är borta idag.

Var inte rädd, jag har ett annat sätt att älska.


Kom till mig när festen är över.

Kom till mig jag tröstar och stöder.Jag vill va just den du behöver.

Jag finns här. Så kom till mig.

Kom till mig när festen är över. Kom till mig jag tröstar och stöder.

Jag vill va just den du behöver. Jag finns här.

Så kom till mig.Jag vill va just den du behöver.

Jag finns här. Så kom till mig.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards