Vildkattens lya

Alla inlägg under maj 2010

Av Linnéa - 30 maj 2010 17:26

Några av mina länkar går till andras bloggar. Nu en fråga angående detta: några av er jag länkar till (ni vet vilka ni är) har inte uppdaterat era bloggar på nästan 1 år. Har ni tänkt fortsätta blogga och vill fortsätta vara länkade, eller har ni slutat blogga och vill att jag ska ta bort länken? Svar önskas, ni har en vecka på er, sen tas dom länkarna bort annars.   Alltså jag har gärna dom kvar om dom uppdateras, men ser inte vitsen med att länka till bloggar el andra sidor som inte är aktuella.

Av Linnéa - 28 maj 2010 20:00

I dag har det varit lite lugnare. Eller kunde ha varit om jag inte sovit så konstigt   Först vaknade jag och attic kl 04 av att någon ringde till hemtelefonen! Ingen av oss hann svara. Själv var jag så trött så jag orkade inte gå ur sängen ens. Attic hämtade telefonen och vi kollade, men det var från hemligt nummer. Jag kollade för säkerhets skull mobilen också, men ingen hade ringt till den. Under  massa svordomar stängde jag av ljudet på hemtelefonen OCH mobilen, gick på toa en sväng och somnade sen om. Men vem i h-e ringer någon kl 04 på natten - och ringer fel dessutom?! Det är ingen som känns vid samtalet heller, så troligtvis var det en felrigning, men skärpning vem det nu var, vissa SOVER 4 på natten!     Och vissa borde inte ha telefon annat än för nödnummer?!  Jag har periodvis av ljudet på mina telefoner på natten, men glömde det i går. Dessutom har det varit oroligheter med sjukdomar bland släkt och vänner sista tiden, så jag vill kunna ha på ljudet om något akut händer,men då vill det också till att folk respekterar att jag lägger mig en viss tid och inte ringer efter det. Eller ringer fel mitt i natten!       


Klockan fem var nästa väckning. Jag hade en mardröm   och skrek i sömnen så jag väckte attic, och han väckte mig för att jag skulle slippa mardrömmen  . Tyvärr hade jag svårt att somna om sen. Dels var jag uppjagad av drömmen, dels åkte massa tåg förbi och väsnades. Så när jag skulle upp till jobbet 6.30 var jag som en zombie. Skönt att det är fredag så man är ledig sen... Jobbet gick bra men lite segt. Väl hemma igen invigdes både kaffebryggaren och brödrosten, så jag och attic mumsade i oss lite rostade mackor och relaxade framför tv´n   Jag hade efter vi kom hem i går gått till bageriet och köpt bröd att rosta, det är bra att bo nära bageriet   

Av Linnéa - 27 maj 2010 20:15

I dag har det hänt saker hela tiden.  Först jobbade jag, sen kom attic - surprise - visste inte om han skulle komma i dag eller i morgon. Det blev bestämt att vi skulle åka med svärmor till rea i Marieberg. Bla var det på Media Mart. Vissa varor var verkligen nedsatta i pris, så det gäller att passa på. Även om det kom plötsligt (och dagen före jag fick pengar) så fanns det något för alla. Tex så köpte jag en brödrost och en kaffebryggare för 29 kr st! Helt otroligt!    Gamla kaffebryggaren funkar, men är 7 år gammal och välanvänd, så lika bra att köpa en ny innan den gamla rasar. Brödrost har jag inte haft sedan 2002 eller 2003, och det var ännu längre sedan attic hade en, så vi köpte varsin.   


Efter Marieberg där vi bokstavligen fick slå oss fram för allt folk så följde vi med hem till svärmor en stund och hjälpte henne med lite grejer. Senare fixade jag och attic kycklingspett och ris som sen middag. Det var jättegott.

Av Linnéa - 26 maj 2010 17:45

Senaste dagarna har det varit regnigt och kallt som om våren kom av sig. Förra veckan var det nästan för varmt i stället. Tänk om vädret kunde mötas lite på halva vägen så det blev lagom varmt i stället.   


Nu när jag är tillbaka på "gamla" jobbet går jag dit och hem, det är så nära att jag inte behöver åka buss. Det är skönt att röra på sig. Jag tog även en extra promenad nu i eftermiddag när solen kom fram  . När jag var på jobbet låg regnet i luften hela tiden, och jag frös när jag var stilla. Det blev effektivt arbete, jag fick ju jobba mig varm   


Det märks att jag varit i farten för jag börjar känna mig trött, så det blir nog inga problem att somna i kväll.


Av Linnéa - 24 maj 2010 21:55

  Detta test är ärligt knyckt från Mickes bdb    


1. gå in på google
2. slå ditt huvud i tangentbordet,
3. ta första bilden som dyker upp


Med tanke på årstiden så blir ju den bilden jag fick passande. Bortsett från att jag inte använder elgrill utan vanlig, men ändå...   

Av Linnéa - 19 maj 2010 20:15

När jag lagade mat fick jag plötsligt en gammal låt i huvudet. Vet inte om Smokie gjorde originalet, för det finns flera versioner, men det är deras jag lägger ut. Minns oxå att jag på 90talet hörde en version med Arvingarna. Det är en bra låt, man ska ta hand om varandra och vara snälla mot varandra     



Take good care of my baby

My tears are fallin',
'Cause you've taken her away.
And though it really hurts me so,
There's somethin' that I've got to say...


Take good care of my baby,
Please don't ever make her blue,
Just tell her that you love her,
Make sure you're thinkin' of her,
In everything you say and do.


Take good care of my baby,
Now don't you ever make her cry,
Just let your love surround her,
Make a rainbow all around her,
Don't let her see cloudy sky.


Once upon a time,
That little girl was mine.
If I'd been true,
I know she never be with you.


Take good care of my baby,
Be just as kind as you can be.
And if you should discover.
That you don't really love her,
Just send my baby back home to me


And if you should discover.
That you don't really love her,
Just send my baby back home to me...


Take good care of my baby...
Take good care of my baby...
Take good care of my baby...
Take good care of my baby...


Av Linnéa - 19 maj 2010 18:23

Det var länge sen jag la ut något recept. Så nu kommer två stycken på kassler. Det första står min systerdotter Viola för, hon bjöd mig på den rätten när hon och Micke var här. Givetvis har jag Violas tillstånd att publicera hennes rätt    Recept nummer två har jag själv klurat ut, det skapade jag spontant av vad som fanns hemma en dag för något år sedan, och det blev ju bra   


Violas kassler:

Tärna 500 g kassler och fräs i stekpanna. Rör ner 2 burkar creme bonjour med vitlök och örter, låt puttra en stund. Tillsätt ev lite vatten för att få det mer såsigt. Krydda med salt och peppar efter egen smak. Servera med pastaskruvar eller tagliatelle (varning för ev felstavning).


Linnéas kassler:

Tärna 500 g kassler. Stek den med 1 burk champinjoner och 2 gula lökar. Tillsätt 1 påse brunsås blandad enligt anvisningarna på förpackningen. Krydda med vitpeppar och chili.  Låt koka upp och bli varmt. Tillsätt ev några körsbärstomater vid uppkokningen. Servera med ris eller pasta.


Av Linnéa - 19 maj 2010 16:20

Jag fick en asrolig låt på gotländska av Micke nyss. Sitter dubbelvikt av skratt här!       Denna måste jag absolut dela med mig av, så håll till godo. Obs, det krävs att ni ska förstå gotländska för att förstå poängen med texten   


Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards