Vildkattens lya

Alla inlägg under februari 2010

Av Linnéa - 22 februari 2010 19:56

jag surfade runt lite på nätet, och på en sida hittade jag dom här tänkvärda orden: 

När det gör ont att se tillbaka och du är för rädd för att se framåt kan du titta bredvid dig, och din bästa vän är där   


jag tyckte det var fint skrivet. Ta hand om varandra och visa det innan det är för sent. Olika händelser det sista året har verkligen visat att saker kan ändra sig fort. Med anledning av det blir dagens låt If i die tomorrow/ Mötley Crue.



If i die tomorrow / Mötley Crue

I wake up to find myself
After all these years
And where all the time has gone
Still seems so unclear
Cause there's no one else
Since I found you
I know it's been so hard
You should know


If I die tomorrow
As the minutes fade away
I can't remember
Have I said all I can say
You're my everything
You make me feel so alive
If I die tomorrow


It brings out the worst in me
When you're not around
I missed the sound of your voice
The silence seems so loud
Cause there's no one else
Since I found you
I know it's been so hard
You should know


If I die tomorrow
As the minutes fade away
I can't remember
Have I said, all I can say
You're my everything
You make me feel so alive
If I die tomorrow


I spent all my life
Looking for our innocence
I've got nothing to lose
Nothing to prove
I won't make the same mistakes
Now I know
That everything will be okay
If I die tomorrow


If I die tomorrow
As the minutes fade away
I can't remember
Have I said all I can say
You're my everything
You make me feel so alive
You're my everything
You make me feel so alive
If I die tomorrow
If I die tomorrow

Av Linnéa - 22 februari 2010 19:45

Jag har inte bloggat så mycket sista tiden, men det har inte hänt så mycket. Eller kanske inte något jag vill skriva om.   Iaf tycker jag det är bättre att låta bloggen vila några dagar i stället för att ännu en gång beklaga mig över att vintern är kall och man blir trött, bla bla bla.   För hur kul är sånt att läsa?      Därför tänker jag inte fylla i luckorna på dom oskrivna dagarna.



Gå och fiska / Gyllene tider

Ingenting är som det ska,
likadant från dag till dag
Allting följer samma mönster,
ser på stan ifrån mitt fönster
Människor på rad i kö
Äta, jobba, sova, dö


Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
En chans att andas in,
andas ut


När man läser filosofer,
letar mellan gamla strofer
Tror man det var annorlunda,
16 17 18 hundra
Icke så, mitt hjärta svider,
samma sak i alla tider


Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
Min chans att andas in,
andas ut


Andas ut
Ohh


Ingenting är som det ska,
likadant från dag till dag
Alla säljer samma tjänster,
människor till höger, vänster
Jag kan bara så ett frö,
ge ett råd: ta ditt spö


Låt oss gå och fiska
Och ta en tyst minut
Låt oss fiska, fiska fiskar
Din chans att andas ut


Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
En chans att andas in,
andas ut


Jag går och fiskar
Går och fiskar
Jag går, jag går, jag går och fiskar

Av Linnéa - 16 februari 2010 13:43

att skriva om, men no news is good news? Eller hur det var   


Rösta gärna på min nya fråga. Själv är jag trött på snö och kyla.   Denna vintern har varit kallare än på länge, man är inte van vid en riktig vinter längre. Nu är vi iaf inne i slutet på februari och det börjar bli ljusare. Alltså kan vi se fram emot att det snart blir varmare.   

Av Linnéa - 14 februari 2010 15:13

Ni kommer väl i håg att vara gulliga mot era nära och kära i dag?     


MEN: det tycker jag även att man kan vara RESTEN av året. Eller är det acceptabelt att behandla folk hur som helst och bete sig som en skitstövel resten av året - bara man är snäll på alla hjärtans dag??      Nix, det tycker inte jag iaf...       


Jag har under mitt liv sett massa skräckexempel på dåligt beteende, så det räcker och blir över.      Därför skadar det inte att se folk som är gulliga mot varandra "till vardags" och inte bara för att det råkar vara alla hjärtans dag, jul el nåt. Samma sak med folk som skickar julkort "bara för att det ska vara så", men inte hör av sig resten av året. Vad är då meningen med det???   


Ta hand om varandra, det behövs mer kärlek här i världen! Oavsett vilken dag det står i almanackan!  

Av Linnéa - 12 februari 2010 14:04

Nu är det helg. Det är skönt för då får man vila   . Arbetsdagen var rätt lyckad, mycket skratt och mycket humor         . Perfekt slut på arbetsveckan. Om det varit en jobbig fredag blir man inte motiverad inför måndagen. Men jag ser fram emot måndag och hoppas det blir lika lyckat då   Dock hoppas jag att det inte blåser och småsnöar som det gjort under förmiddagen.


Jag och attic har tänkt äta fläsk med löksås och potatis i dag. Vi handlade efter jobbet. Sen har vi käkat ett par mackor och kollat på tv . Nu ska jag surfa en stund, och slappa lite. Sen lite senare är det dags att ta fram potatisen, löken och fläskpaketet.   

Av Linnéa - 9 februari 2010 22:40

I dag var jag på ett möte i Hallsberg. På väg dit passerade jag en å med ankor. Först såg jag dom inte, men plötsligt kvackade det till jättehögt - högre än ankorna på Facebook´s Farmville.       Tyvärr hann jag inte ta kort på ankorna, men det kanske jag hinner nästa gång i stället. Undrar om dom inte fryser, jag skulle då inte vilja simma i iskallt vatten, hu...     


Nu väntar jag otåligt på att det ska bli vecka 9, för då får jag besök av Micke och Viola från Gotland. Det ska bli kul     

Av Linnéa - 4 februari 2010 15:01

Nästa Sha-Boom låt blir som ni kanske räknat ut Werewolf   



Av Linnéa - 4 februari 2010 14:48

I dag har jag nostalgi på 80-90tals musik  . Några dåvarande favoriter var bla svensk-norska Sha-boom som jag fö såg live på Malibu i Skara 1988 eller 1989, vilket var en stor upplevelse för mig som på den tiden var 19-20 år och rätt svältfödd på livekonsterer eftersom få grupper tar sig tid och råd att spela på Gotland. Jag lyckades stå närmast scenen, men efteråt hade jag av kravallstaketet fått sååå fina blåmärken på benen pga trängseln. Blev påmind om det nu efter att en viss person föll från min trappa i helgen och fick lika fina märken av det   Men det var det värt, för det var så coolt att se Sha-Boom live minns jag   


Första låten får tala för sig själv, men jag hoppas att han som äger mitt hjärta nu vill behålla det     



Dont steal my heart away / Sha-Boom

Just now, when my baby is away
You call me every day to tell me you’re all alone
Yeah girl it’s so hard to say goodbye but lovers have to try
I’m in love with another girl


Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away
Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away
na (na x22)


girl you know that I’m a fool
you know I’ll break the rules so baby stop teasing me
can’t you see, let me bee, you’re killing me


Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away
Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away


I believe in to find a place where I can’t hide
I believe in to stop the pain inside


Don’t steal my heart away


Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away
Don’t (don’t) steal (steal)
Don’t steal my heart away
Don’t steal my heart away
na na na na na na
Don’t steal my heart away
na na na na na na
Don’t steal my heart away
na na na na na na
Don’t steal my heart away
na na na na na na
(fading)
Don’t steal my heart away
na na na na na na
Don’t steal my heart away
na na na na na na
Don’t steal my heart away




Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards