Vildkattens lya

Alla inlägg under december 2009

Av Linnéa - 29 december 2009 16:12

att rösta. Jag bytte omröstning för ett par dagar sedan, men hitills har bara en person röstat. Så var inte blyga, rösta och kommentera gärna när ni besöker bloggen     


Nu är Helena och Stefan ute och traskar på stan lite. Vi har fikat och planerat lite inför nyår. Dom ska ringa när dom är på väg hit igen, så ska vi mötas ute. Vi ska äta tillsammans innan dom åker hem.

Av Linnéa - 29 december 2009 13:37

ska det bli om en stund. Jag väntar besök av Helena och stefan. Dom skulle ev kommit i går kväll men det blev så sent, så dom kommer nu i stället. Nu ska jag ladda kaffebryggaren och fixa lite fika här      Dagens låt blir Min piraya Maja, det passar ju bra eftersom Pirajan Maja är på väg hit     


Av Linnéa - 28 december 2009 20:27

Jag fick tips om en webradio av Micke J. Det är DJ Joey på shoutcast.com. Jag lyssnar via VLC på http://62.20.149.16:8000/listen.pls  


Man får höra massa olika sorters musik, och det är bra eftersom alla inte gillar samma sort. Adda DJ Joey på MSN: bmwgillarjag@hotmail.com så kan ni skriva och önska en låt   


Av Linnéa - 28 december 2009 18:28

Här kommer det mera Norum, men inte John utan hans syster Tone. Låten är skriven av Joey Tempest. Jag vet inte om Tone fortfarande sjunger. Hennes karriär varade inte så länge där i slutet på 80talet/början på 90talet vad jag minns, men hennes röst är inte illa!


Av Linnéa - 28 december 2009 18:22

John Norums musik är inga typiska vintertexter, men första gången jag hörde hans soloplatta Total controll var vintern 1987, så därför förknippar jag den med vintern.

I vilket fall så passar hans gitarrspelande att lyssna på året om. Yeah!   


Av Linnéa - 28 december 2009 17:11

Det är mycket repriser på tv nu. Inte alla serier som är mina favoriter. Tex The Simpsons och Jesse var ganska roliga när dom var nya, men numera hinner en säsong knappt gå så kommer samma i repris. Då tröttnar man. Även om en serie är nerlagd så kan det väl få gå någon månad med uppehåll före nästa repris börjar?


Christina Appelgate måste vara väldigt populär just nu, för sista halvåret ses hon i 3 serier som visas om varann: Våra värsta år, Jesse och Samantha. Jag såg en skymt av dagens avsnitt av Jesse: en kille som liknar hennes bror Bud i "Våra värsta år" spelar en bilförsäljare. Jag vet inte om det var David Faustiono eller vad han heter, men det var rätt likt honom.


Repriser i all ära: utan dom skulle det bli rätt tomt när ens favoritserier har uppehåll pga att det spelas in nya avsnitt, men kommer repriserna för tätt blir det bara tjatigt.

Av Linnéa - 28 december 2009 14:59

Glöm inte omröstningen när ni besöker min blogg. Det är kul att få lite svar, och gärna kommentarer också   


I dag har jag varit ganska seg. Haft huvudvärk av och till, nu är jag dessutom varm i pannan och kall på kinderna.   Kanske någon förkylning på gång, näsan har ju varit täppt sista dagarna. Så blir lugnt i dag.


Det känns tomt att vara själv nu när jag och attic umgåtts över en vecka runt jul    men jag ska dit på onsdag igen, så ska vi fira nyår med Helena och Stefan. 


All snö ligger kvar, det har dessutom kommit mera och kylan ska hålla i sig. Det är utlovat -28 grader någon av de närmaste dagarna!   Isbjörnar i sikte kanske? Bäst att göra ev ärenden på stan i dag (om jag orkar) eller i morgon direkt efter jobbet. Passar på när jag ändå är ute, för jag går inte gärna ut i kylan i onödan.

Av Linnéa - 27 december 2009 21:17

Eftersom köttbullarna blev goda och inte bara såg goda ut kanske det är på sin plats att lägga ut receptet?     Jag gjorde en rejäl laddning och hade egentligen tänkt frysa in hälften, men dom var så goda så det gick inte   


Köttbullar:

1 dl ströbröd

1 dl mjölk

1 dl vatten

2 ägg

1 kg blandfärs

1 tsk salt

vitpeppar

svartpeppar

1 gul lök - hackad

smör att steka i


Låt ströbrödet svälla i mjölk och vatten 5-10 minuter. Rör ner övriga ingredienser och blanda väl. Forma köttbullar och lägg på en skärbräda el ugnsplåt. Stek gärna i två stekpannor samtidigt så går det fortare. Se till att dom blir genomstekta.


Dom här åt vi till julbordet, men dom passar lika bra till kokt potatis tex.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards