Vildkattens lya

Alla inlägg under mars 2011

Av Linnéa - 31 mars 2011 18:33

Jag har under veckan dragits med en förkylning som ännu hänger med. Men vad händer nu när den gett sig lite? Jo då vaknande jag i morse och är magsjuk i stället. Suck. Så det var bara att ringa och sjukanmäla sig.


Dagen har 50/50 bestått av att varva skytteltrafik på toan med sovande. Det är typ vad jag orkat med. Men nu blev jag stel och öm i kroppen av att knappt ha rört mig i dag, så jag släppade mig upp och gick ut och hämtade in posten. Passade på att vädra också och få lite frisk luft. Har inte ens rökt i dag. Inte kännt mig hungrig heller. Kanske inte så konstigt när magen kännts som jag har svalt eld. Jag åt - i snigelfart - lite vindruvor vid tolvtiden. Vet inte om jag ska våga mig på att äta något mer. Har iaf fått i mig vätska.

Av Linnéa - 24 mars 2011 16:30

I dag fyller mitt äldsta syskonbarn 24 år. Min Viola, som jag alltid kallat henne, är världens goaste tjej på alla sätt. Hoppas du får en fin dag. Kram från en moster som är väldigt stolt över att vara din moster.     


Jag såg i efterhans att Violas låt inte kom med när jag gjorde inlägget, därför redigerar jag nu.


Av Linnéa - 23 mars 2011 19:00

Egentligen gillar jag betydligt rivigare musik, men i den här kalla vintern behöver man all värme man kan få. Bättre värme än den från kärleken finns inte, så tänk på era nära och kära. Särskilt på vintern.


Av Linnéa - 23 mars 2011 18:00

Äntligen har jag fått sista elementen bytta: nämligen i köket och hallen. Dom andra elementen har redan blivit utbytta i omgångar, så nu är det äntligen klart. Innan så blev jag nästan galen på dom krånglande elementen som var kalla, och dessutom knackade och lät.


Jag hittade ingen mer passande låt än denna, så håll till godo.


Av Linnéa - 22 mars 2011 17:00

I den svenska vintern med snö, is, halka och kyla behövs rejäla vinterkläder. Särskilt kängor. Inte minst är kängor bra om man vill ge folk en känga/spark i baken. Har det något med gårdagens inlägg att göra? Ja det är nu jag ska vissla oskyldigt och titta bort, för det är ju så man gör nu för tiden?!  Det är inte bara gårdagens inlägg. Det den syftade på fick mig att tänka på fler saker som hänt tidigare i år. Visserligen är det olika personer jag syftar på, men jag tolererar inte lögner och falskhet. Därför ska jag undvika kontakt med såna personer och lägga min energi på annat.


Av Linnéa - 21 mars 2011 19:00

Det händer en del tråkiga saker i bland. Saker man inte kan påverka. Tyvärr känns dom sakerna ännu värre när inblandade personer (eller personen/personerna det handlar om i fall det inte är en själv) far med lögner. Värre ändå är det när man kollar läget och visar att man finns som stöd, men den andra personen låtsas som det regnar och allt är bra. Fast det är en lögn.


Jag gillar aldrig lögner, men när det kommer från en närstående man trodde man kunde lita på - och som jag trodde förtroendet var ömsesidigt hos - så gör det jävligt ont. Men visst, ljug och låtsas som allt är bra. Gör det. Kom sen inte till mig och försök prata ut en annan gång när du sumpade chansen nu och dessutom ljög för mig. Jag brukar ha tålamod för mina nära och kära, men vissa gånger undrar jag verkligen om alla har gjort sig förtjänta av det....



Av Linnéa - 19 mars 2011 20:57

I går morse var det helt vitt och snöigt - igen. Suck, jag som glatt mig åt att snön försvunnit mer, även isen. Nu är det bara att börja om från början igen. Inte konstigt att man är seg. Mitt i detta skitväder har jobbarkompisen jag brukade åka med börjat jobba skift i stället för dagtid. Vilket innebär att jag promenerar igen. Det hade jag visserligen tänkt göra snart igen, men det är väldigt segt att pulsa fram på oskottade trottoarer och hinna bli helt slut och dessutom se ut som en snögubbe när man väl är framme på jobbet.


På tal om seg så ska jag ta nya prover nästa vecka. Nu får dom liksom hitta felet, varför järnet är lågt och varför kroppen inte tagit till sig järn. Det hjälper inte mig att dom hittar en lång lista på vad som inte är fel. Händer inget denna gången får min läkare lämna vidare ärendet, för det är så man ska göra om man kör fast.


Rösta gärna på min nya fråga.

Av Linnéa - 12 mars 2011 19:41

Jag gillar en låt som spelas rätt mycket på radio just nu, nämligen Born this way. Texten har ett bra budskap tycker jag. Tyvärr är en av versionerna gjord av Lady Gaga som jag ogillar, pga att hon låter som en brunstig kamel!     Och ja jag VET hur dom låter, för en gång när jag gick på komvux i Vara så hade en klasskompis ett mini-zoo med bla en kamel.   


Jag lyckades hitta en annan version av låten, så den får det bli, plus texten. Håll till godo.   






Born this way

It doesn't matter if you love him,
Or capital H-I-M
Just put your paws up
'cause you were born this way, baby


[Verse 1]
My mama told me when I was young
We are all born superstars


She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir


"there's nothin wrong with lovin who you are"
She said, "'cause he made you perfect, babe"


"so hold your head up girl and you'll go far,
Listen to me when I say"


[Chorus]
I'm beautiful in my way
'cause god makes no mistakes
I'm on the right track baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track baby
I was born this way


[Post-chorus]
Ooo there ain't no other way
Baby I was born this way
Baby I was born this way
Ooo there ain't no other way
Baby I was born-
I'm on the right track baby
I was born this way


Don't be a drag - just be a queen
Don't be a drag - just be a queen
Don't be a drag - just be a queen
Don't be!


[Verse 2]
Give yourself prudence
And love your friends
Subway kid, rejoice your truth


In the religion of the insecure
I must be myself, respect my youth


A different lover is not a sin
Believe capital h-i-m (hey hey hey)
I love my life I love this record and
Mi amore vole fe yah (love needs faith)


[Chorus]
I'm beautiful in my way
'cause god makes no mistakes
I'm on the right track baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track baby
I was born this way


Ooo there ain't no other way
Baby I was born this way
Baby I was born this way
Ooo there ain't no other way
Baby I was born-
I'm on the right track baby
I was born this way


[Bridge]
Don't be a drag, just be a queen
Whether you're broke or evergreen
You're black, white, beige, chola descent
You're lebanese, you're orient
Whether life's disabilities
Left you outcast, bullied, or teased
Rejoice and love yourself today
'cause baby you were born this way


No matter gay, straight, or bi,
Lesbian, transgendered life
I'm on the right track baby
I was born to survive
No matter black, white or beige
Chola or orient made
I'm on the right track baby
I was born to be brave


[Chorus]
I'm beautiful in my way
'cause god makes no mistakes
I'm on the right track baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track baby
I was born this way


[Outro]
I was born this way hey!
I was born this way hey!
I'm on the right track baby
I was born this way hey!


I was born this way hey!
I was born this way hey!
I'm on the right track baby
I was born this way hey!

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards