Vildkattens lya

Alla inlägg under juni 2010

Av Linnéa - 20 juni 2010 17:32

Ännu en gång tycker jag att helgen gått för fort. Det har regnat massa och varit blåsigt, så vi har inte kunnat grilla. Imorgon är det jobb igen, och sen ska jag även till Hallsberg på möte. Har förberett lite med papper och sånt.


Har inget speciellt att skriva om just nu, men det kanske kommer mer lite senare.


Av Linnéa - 17 juni 2010 17:27

Hurra för min syster Astrid som fyller 45 i dag! Grattis!        När vi växte upp tyckte jag alltid att jag var för liten, eftersom storasyster alltid var 4 år äldre och kunde göra mer saker. Men nu som vuxna tycker jag inte åldersskillnaden är så stor egentligen   

Av Linnéa - 17 juni 2010 17:23

Lite fakta om SOA från wikipedia   


Sons of Anarchy

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sök
Sons of Anarchy
Fil:Soaintertitle.jpg
GenreDrama
Skapad avKurt Sutter
MedverkandeCharlie Hunnam
Katey Sagal
Mark Boone Junior
Kim Coates
Tommy Flanagan
Ryan Hurst
Johnny Lewis
William Lucking
Theo Rossi
Maggie Siff
Ron Perlman
Kyle Black
Musik"This Life" by Curtis Stigers & The Forest Rangers[1]
Antal avsnitt26
Längd (per avsnitt)45 minuter
Antal säsonger2
LandUSA
SpråkEngelska
Produktion
ProduktionsbolagFX
Externa länkar
Officiell hemsida

Sons of Anarchy är en amerikansk TV-serie skapad av Kurt Sutter om en tätt sammansluten kriminell motorcykelklubb i den fiktiva staden Charming i norra Kalifornien. Serien är centrerad kring protagonisten Jackson "Jax" Teller (Charlie Hunnam), klubbens vicepresident, som börjar ifrågasätta både klubben och sig själv. Serien hade premiär 8 September, 2009 och förnyades för en tredje säsong 3 December, 2009 [2]. Seriens första säsong hade i genomsnitt 5,4 miljoner tittare varje vecka[3].

Namnet Samcro har kommit till i följande ordning: (S)ons of (A)narchy (M)otorcycle (C)lub, (R)edwood (O)riginal Charter

Karaktärer [redigera]

"Sons of Anarchy" handlar om familjen Teller-Morrow, medlemmar i Sons of Anarchy. Rivaliserande och allierade gäng som Mayans, 1-9ers, Nords, True IRA och Leage of American Nationalists medverkar också i serien.

Återkommande karaktärer i den första säsongen är Charlie Hunnam som Jax, Katey Sagal som Gemma Teller Morrow, Mark Boone Jr. som Bobby Elvis, Kim Coates som Tig, Tommy Flanagan som Chibs, Johnny Lewis som Kip 'Half Sack' Epps, Maggie Siff som Tara och Ron Perlman som Clay.

Återkommande karaktärer i säsong två är Charlie Hunnam som Jax, Katey Sagal som Gemma Teller Morrow, Mark Boone Jr. som Bobby Elvis, Kim Coates as Tig, Tommy Flanagan som Chibs, Ryan Hurst som Opie, Johnny Lewis som Kip 'Half Sack' Epps, William Lucking som Piney, Theo Rossi som Juice, Maggie Siff som Tara och Ron Perlman som Clay.

Musik [redigera]

Det svenska bandet Blackstrap finns med i soundtracket till avsnitt 5, säsong 2 med låten Open Road. Även Greasebengt (1978) är med i ett antal avsnitt.

Av Linnéa - 17 juni 2010 15:47

Avslutningslåten är en Bob Dylan-cover som jag nog inte hört innan. Ska lyssna på originalet sen, men gillar coverversonen måste jag säga.



Girl From the North Country

If you're traveling in the north country fair
Where the winds hit heavy on the borderline
Remember me to one who lives there
For she was once a true love of mine.


Well, if you go when the snowflakes storm
When the rivers freeze and summer ends
Please see for me if she's wearing a coat so warm
To keep her from the howlin' winds.


Please see from me if her hair hanging down
If it curls and flows all down her breast
Please see from me if her hair hanging down
That's the way I remember her best.


Well, if you're traveling in the north country fair
Where the winds hit heavy on the borderline
Please say hello to one who lives there
She once was a true love of mine.


If you're travelin' in the north country fair
Where the winds hit heavy on the borderline
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine.

Av Linnéa - 17 juni 2010 15:37

En serie jag och attic följt är Sons Of Anarchy. Den handlar i stora drag om en familj som är med i ett MCgäng och deras liv. dessvärre känner vi inga andra som gillar serien, men iaf några som liksom vi gillar musiken. Därför lägger jag ut inlednignslåten och avslutningslåten som ett smakprov och hoppas att det lockar folk att kolla   



Theme song from the Sons of Anarchy; "This Life" by Curtis Stigers & The Forest Rangers

Riding through this world all alone
God takes your soul, you're on your own
The crow flies straight, a perfect line
On the Devil's Bed until you die


This life is short, baby that's a fact
Better live it right, you ain't comin back
Gotta raise some hell, 'fore they take you down
Gotta live this life
Gotta look this world in the eye
Gotta live this life until you die


You better have soul, nothing less
Cause when its business time, it's life or death
The king is dead, the light goes on
You'll lose your head when the deal goes down
Better keep your eyes on the road ahead


Gotta live this life
Gotta look this world in the eye, gotta live this life until you die

Av Linnéa - 16 juni 2010 21:30

För några veckor sen var Helena på besök hos mig, och det var kul. Sen hände ju en sak som vi båda störde oss på och det var några sk besökare till min ena granne... Jag och Helena hade fixat kaffe som vi tänkt dricka ute, men eftersom solen låg för starkt på altanen så tänkte vi sätta oss vid mina utemöbler på baksidan av huset. När vi kommer dit sitter tre för oss helt okända män i 50årsåldern - med systempåsar! Naturligtvis reagerade jag. Så jag sa rakt ut - vilka är ni? Och då glodde dom son fan på mig. Jag ville inte ha bråk, men samtidigt vill jag inte ha tre okända och dessutom berusade personer sittande i MINA privata utemöbler!       Den ena fick efter en stund fram - Vi är kompisar till X (ena grannen) och hälsar på honom. Jag svarade:- X är inte här, men anledningen att jag undrade är för att ni sitter vid MINA möbler! - Oj, är det dina möbler, ursäkta. Vi ska flytta oss! Dom började resa sig, och jag påpekade igen - Men var är X då? En av dom sa nåt om att han var i tvättstugan. Jag svarade bara att ok, men hans möbler är där borta! (pekade). Naturligtvis låg solen på som värst vid grannens uteplats, det var väl därför hans "besökare" flyttat sig till mina, för jag och Helena såg att han hade besök där innan. Men maken till fräckhet av dom att flytta till mina möbler! Dessutom talade jag med grannen om detta nästa dag, och han sade sig ha gått till tvättstugan och sen till sin lägenhet för att bli av med dom. För han tyckte dom var jobbiga. Han beklagade att dom satt sig i mina möbler, men det var inte hans fel. Plus att dom flyttade sig utan bråk, så jag behövde ju inte ringa polisen. men om dom inte flyttat sig utan bråk eller varit otrevliga så hade det varit en annan sak...


Av Linnéa - 16 juni 2010 13:16

Vädret har varit lika nyckfullt som vanligt. Sista veckan har det inte ens varit fint/fult väder varannan dag. Nej då, nu ändrar det sig typ varannan timme i stället. Orka hinna med liksom.   i går var det först fint väder. Attic tyckte vi kunde passa på att grilla, så han åkte på överraskningsvisit till mig    Men när vi skrivit inköpslista och började gå till affären så vad såg vi om inte stora mörka moln på himlen? Regnet låg i luften. Snacka om tvärvändning. Vi fick ändra planer och laga mat och äta inne i stället. Sen var jag så trött av värmen tidigare på dan, plus att jag sovit dåligt flera nätter och haft konstiga drömmar, så jag somnade i soffan flera ggr. Suck...


Bloggen har oxå varit rätt tom på uppdateringar. Jag känner för tillfället mer av min PCO (hormonrubbning) och är pga problem med den tvungen att ha hormontabletter ett tag. Dom har tyvärr en del biverkningar, så det i hop med omväxlande stekhet värme eller skitväder gör inte precis så mitt humör är i topp. Jag känner mig lättare nere, blir lättare trött och känsligare för allt. Det är skitjobbigt, men jag kan inte hjälpa det. Skulle jag välja bort medicinen skulle det i stället vara ännu jobbigare på andra sätt, så jag är liksom tvungen att stå ut.


På youtube hittade jag en gammal favoritlåt  från 90talet som en gammal kompis från komvux i Vara gillade  (R.I.P  Karin). Texten stämmer precis på hur jag känner mig just nu. Tyvärr hittade jag inte texten löst, men den står med i videon.


Av Linnéa - 9 juni 2010 20:31

För kanske en månad sen gjorde jag ännu en gång misstaget att starta ugnen med en plåt inuti den. Lyckligtvis var plåten tom, men den var lite flottig efter pommes frites så det luktade bränt.    Medan jag vädrade och drog på köksfläkten kom jag att tänka på en episod som utspelade sig  typ 1996. Jag berättade den händelsen för attic, men hade även tänkt blogga om den. Fast det glömde jag, så det kommer nu i stället   


Jag och Hasse (min exman) hade två pekingeser och en hamster, samt passade vi ofta en tjejkompis två pekingeser. Under sommaren hade vi en kompis från Gotland inneboende. Han hade även med sig en hamster plus ett gäng degos (mexikansk jordekorre). Det var en hona med ungar, och en hane. Så det blev ju några djur hos oss. Hundarna var ute i hagen rätt mycket, och dagtid var ekorrarna på altanen. En dag hade vi varit borta. När vi kom hem skulle vi laga mat. Det regnade så hundarna och ekorrarna fick vara inne. Av någon anledning brändes maten så det osade på hela nervåningen i huset. Vi blev oroliga att djuren skulle bli dåliga, så vi bestämde oss för att ställa dörrar och fönster i korsdrag och sen evakuera oss till altanen. Dessvärre hade vi ännu inte slagit upp en dörr mellan vardagsrummet och altanen, så Hasse gick till altanen och tog emot medan jag lassade ut burar med ekorrar och hamstrar genom fönstret. Sen fick jag själv gå ut och locka med mig alla fyra hundarna. Vi  var på altanen kanske en halvtimme medans det vädrade och vi var ashungriga      Humöret var inte precis i topp då, fast efteråt kan jag skratta åt det   

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards