Vildkattens lya

Alla inlägg under juli 2009

Av Linnéa - 31 juli 2009 19:24

När jag och attic var på stan mötte jag en gammal klasspompis från komvux, och vi pratade en stund. Sen hälsade jag och attic på svärmor på hennes jobb innan vi gick vidare till Ica. Det var massa folk i affären och köer, så tog en stund att handla. Jag blev helt slut, som jag inte redan var det av jobbet. Väl hemma packade vi upp varorna och satte i gång att göra lasagne. Lite sent kanske, men det tog lite tid ute, och varför stressa när man är trött? Det blir inget bra då.


Denna gången blir det en ny ingrediens i lasagnen har testat det och säger att det är gott. Vi har ju med peperoni i bla sallad och köttfärssås annars, så när han föreslog det  nu så tyckte jag att vi kan testa. Ska bli spännande.

Av Linnéa - 31 juli 2009 11:50

I dag har det varit blåsigt, men det var skönt att slippa jobba i stekande sol. Regnfritt var det också, fast en av jobbarkompisarna som bor längre bort sa att det hade regnat hos henne tidigare på morgonen.


Det var lite kyligt ute så på rasten fikade vi inne i stället för ute.


Skönt att det är fredag så helgen är ledig. Jag vet inte om det är något direkt grillväder, men att vädret kan ändra sig är ju inget nytt. Annars får vi se vad man hittar på.

Av Linnéa - 30 juli 2009 22:52

Regnet har slutat. Hoppas det blir fint väder i morgon så jag inte fryser på jobbet.Gärna fint väder hela helgen så att jag och attic kan grilla.


Jag har läst klart "Maratonmarschen", den var spännande, men ruggig. Fast så är det ju med Stephen Kings filmer och böcker. 

Av Linnéa - 30 juli 2009 18:24

I dag har det varit typiskt svenskt sommarväder. Alltså det har växlat mellan regn och solsken. Jag vet inte hur många gånger jag rusat upp och stängt fönster för att det inte ska regna in, sen upp igen och få in lite luft när regnet slutat. Samma sak med att dra till och från köksgardinen i takt till att solen alternerar mellan att försvinna och att förvandla köket till bastu.


Uppdatering: Som om vädret kunde läsa min blogg ändrade det sig igen. Efter jag skrev  om vädret gick jag ut för att röka. Vad hände då? Jo för en kort stund var det plötsligt solregn! Ännu en variant av svenskt sommarväder alltså.

Av Linnéa - 29 juli 2009 19:40

På tal om ord och uttryck så möblerade jag och attic om lite i mitt kök under helgen. När en IRCkompis frågade vad vi gjort i helgen sa jag att vi bla möblerat om. Då skämtade hon om jag talade om vart skåpet skulle stå.  Det lustiga är att det var faktiskt två skåp vi bytte plats på :) Köket blev liksom ljusare och luftigare, så det var ju lyckat. Och gissa om jag garvade när Kia frågade om vart skåpet skulle stå :)

Av Linnéa - 28 juli 2009 15:57

Det har varit varmare i dag, känns mer som slutet på juli än höst iaf. Skönt det eftersom den svenska sommaren vanligtvis är kort och med oberäkneligt väder.


Under natten hördes inte mycket ljud från banvallen. Antingen höll dom bara på en kort stund, eller så arbetade dom sig längre bort på rälsen. Jag ser fram emot att den mest intensiva perioden av deras arbete snart ska sluta, och ännu mer ser jag fram emot att allt ska bli helt och hållet klart så lugnet kan återställas.


Nu börjar jag bli hungrig, och det är kanske inte så konstigt eftersom jag hunnit med en del i dag, men ännu bara ätit frukost. Fast jag har inte kännt mig hungrig fören nu. Jag kan inte tvinga mig att äta bara för att det "ska" ätas med vissa timmars mellanrum. Alltså jag har inga ätstörningar, men jag kan inte äta frukost direkt om jag går upp tidigt, tex när jag skall jobba. Då behöver jag ha varit i gång ett tag först. Och äter jag  frukost sent kan jag inte äta lunch / middag för tidigt eftersom jag inte är hungrig då.

Av Linnéa - 27 juli 2009 22:27

Jag har varit trött hela dagen. Nu ska jag lägga mig och läsa. Har börjat läsa Maratonmarchen / Stephen King. Ruggig historia, men dessbättre inte sann.


Hoppas att det inte regnar i morgon, och att det inte väsnas utanför i natt *blir galen på nattarbetet när det pågår*. 


Annars kommer jag inte på något nytt att skriva om, men det lär jag göra tills i morgon.

Av Linnéa - 27 juli 2009 15:01

Ja då var semestern slut och tydligen sommaren med den, fast det är några dagar kvar av juli.  Det kändes inte så lyckat med regn första jobbardagen efter semestern. Känner mig småförkyld och var frusen förut. Fixade lite extra kaffe, så börjar bli varm nu.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards