Vildkattens lya

Alla inlägg under april 2009

Av Linnéa - 29 april 2009 21:46

Det var på tiden. Fortfarande har inget hänt med badrummet, men händer inget i morgon så ringer jag och kollar det på måndag.om dom inte har satt i gång medans jag är på jobbet då.


Annars händer inte så mycket mer än att jag börjar må bättre, bortsett från att jag är konstant trött, men det hör väl till. Fredag är helgdag, så är ledig då. Blir skönt med lång helg.

Av Linnéa - 27 april 2009 11:31

det är jag det. På jobbet glömde jag naturligtvis att fråga arbetsledaren om torsdag/fredag när vi pratade om jobbet. Fast det är flera dagar till torsdag, så det är lugnt.


Även på andra fronter är det lungt - tom för lugnt. Eftersom det inte varit någon hantverkare på plats i dag heller så ringde jag och sökte hyresvärden, men han var ute i tjänsteärende och återkommer i morgon. Suck... 


Dricker kaffe och kollar på  tv nu, bäst att vila efter jobbet ska ju orka dit i morgon också.

Av Linnéa - 26 april 2009 20:26

Då var helgen nästan slut. Hoppas nästa vecka blir bra, och att hantverkarna sätter i gång med badrummet i morgon, annars ska jag ringa hyresvärden och fråga varför det dröjer och när dom ska börja. Det är en vecka sedan jag rensade ur badrummet, men nu har jag varit tvungen att ställa dit en del saker igen när jag behövt dom. Samtidigt vet jag att dom sakerna ska snart ut igen när renoveringen påbörjas. Jobbigt.


Regn hade utlovats av väderprognosen, men det har ännu inte kommit. Attic åkte hem runt tre för att hinna före regnet började, men det hann han med god marginal kan man lugnt säga.


Ska jobba i morgon. Måste höra hur det blir i månadsskiftet, är ju röd dag på fredag. Vet inte om torsdag blir klämdag, ska prata med arbetsledaren i morgon. Känner mig rätt trött så ska lägga mig hyfsat tidigt så jag orkar upp i morgon.

Av Linnéa - 24 april 2009 21:50

Veckan blev inte helt som jag hade tänkt mig. Dels har jag inte mått bra, så jobbade bara tisdag och i dag, men inget jag kan hjälpa. Plus att jag städade ur mitt badrum för en vecka sedan. Badrummet skulle börja renoveras denna veckan, men inget har hänt än! Plus att den stora lövhögen är kvar på tomten. Skärpning!


Vädret har varit fint men blåsigt i dag. Efter jobbet blev det vila. Så slängde jag in en maskin tvätt också. Sen grillade jag och attic. Han kom åkande i går, surprise. Så jag blir ompysslad. Det passar bra eftersom jag inte mår riktigt bra, men är lite bättre nu, så kunde jobba i dag. Skönt.


Vi gjorde grillspett som vi åt till hemmagjord potatissallad efter svärmors recept. Kanske skulle skriva receptet, för den potatissalladen är väldigt god.


Anitas potatissallad:

 Skala potatis och dela i mindre bitar. Koka och låt svalna. Koka ett par dl frusna grönsaker. Blanda i det plus ett par dl gräddfil eller creme fraische. Krydda med svartpeppar och gärna någon tsk senap. Man kan ha i lite vad man vill. Gärna färskpotatis, det är allra godast när det är säsong.


Till grillspetten brukar jag och attic variera lite vad vi har. Denna gången blev det kryddkorvar, äpplen, lök, köttbullar, röd paprika, minitomater, gurka och mango. Det var en upplevelse med årets första grillning, har saknat det.

Av Linnéa - 21 april 2009 21:33

Jag var rätt trött när jag vaknade i morse, men upp och i väg...


På AME fick jag först prova arbetskläder och byta om. Sen fick jag plocka skräp med en lång tång med pincettgrepp i änden, gick med den och en papperskorg på AME´s gård och plockade. Bra uppfinning, man slipper böja sig. Det var mest cigarettfimpar och portionssnus som låg kastat på parkeringen och i vissa rabatter.


I morgon ska jag få rensa rabatter. Det blir roligare än plocka skräp.


När jag gick hemifrån i morse såg jag några från kommunen räfsa löv i trädgården och i parken trädgården gränsar till.  Hemma igen efter jobbet låg en jättestor lövhög vid staketet, men det var inte krattat i hela trädgården, så dom fortsätter väl i morgon.


Fortfarande inget påbörjat med badrummet.

Av Linnéa - 20 april 2009 22:07

kommer från mig. Jag var helt inställd på att badrumsrenoveringen skulle påbörjas i dag, så jag gick upp tidigt. Det kom inga hantverkare. Iofs är det sagt att det ska påbörjas denna veckan, men veckan börjar ju med måndag. Dessutom - fortare dom börjar, fortare blir det klart. Passade på att duscha förut, kanske blev sista gången i denna duschen före renoveringen. Blir väl lite bökigt att gå över till andra badrummet sen, men det är bara en kort tid.


La mig på soffan och kollade på tv och hoppades kunna sova lite, men det gick inte fast jag är trött. En bidragande orsak är väl att jag är nervös för i morgon. Men det går säkert bra på AME. Då ska vi se vad "Trädgårdsarbete mm" kan innebära, som arbetsledaren sa på mötet. Har plockat fram oömma kläder, vet inte än om jag får ha privata kläder eller om dom håller med jobbarkläder.



Av Linnéa - 20 april 2009 00:41

Att söndag är vilodag stämmer iaf inte hos mig. Mitt badrum ska renoveras med början kommande vecka, så i dag rensade jag ur alla saker därifrån, ställde det på annan tillfällig plats, och slutligen städade jag därinne. Renoveringen ska ta 3 veckor som mest har hyresvärden sagt, och jag ska under tiden få använda badrummet i en tom grannlägenhet.


Jag blev först erbjuden att byta till den andra lägenheten, men efter att ha kollat den fann jag den inte lika hemtrevlig som min lägenhet. Då är ändå den andra lägenheten renoverad totalt, med nya element och nya tapeter. Men det skiljer en del detaljer som gör den andra lägenheten svårmöblerad också. Visst blir det jobbigt att vara utan badrum ca 3 veckor, men å andra sidan är det ju tillfälligt. Om jag bytt till andra lägenheten och inte trivts där skulle det i stället kännas jobbigt hela tiden. Tex dom randiga tapeterna i sovrummet där, urk. Jag må bo i Kumla, men inte inne i fängelset...

Av Linnéa - 18 april 2009 23:34

Läste detta på en annan blogg här. Kul grej, men ska väl tas med en nypa salt:


Så här gör du;


1. Gå in på Google.se (använd bildsök)

2. Sök på datumet du fyller år

3. Ta den andra bilden du får fram på Google och ladda upp.

4. Den bilden är din framtid


Min bild blev på ett halsband (namnsmycke). Fint, men jag gör inte egna smycken, och använder sällan halsband numera, så undrar vad bilden vill säga mig :)



Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards