Vildkattens lya

Alla inlägg under juni 2009

Av Linnéa - 30 juni 2009 23:31

så man nästan smälter. Rensade ogräs i värsta solskenet på jobbet. Gick in och drack vatten bara en halvtimme efter rasten, men annars blir man uttorkad totalt.


Hörde det skulle bli regn, men har inte sett något. Däremot var det svalare mot kvällen än det var i går. Skönt. Ska snart sova.  Helena och Stefan sover i mitt vardagsrum och det är där jag har datahörna också. Fast dom får sova där på egen risk som jag sagt, hehe :)


I Stefans lgh i Örebro hade det varit ca 38 grader varmt! Men alla fönster är mot kvällssolen då. Jag fick nästan värmeslag bara av att höras talas om det. Tur att det inte är så hos mig och attic. Vi har fönster åt olika håll.

Av Linnéa - 30 juni 2009 23:24

I går hade Stefan med högtryckstvätt och spolade ur getingboet med invånare och massa ägg från min väderkvarn, så nu får jag försöka spika igen ingången med nån bräda. Annars är det snart kört igen.


Snart är det semester, det ska bli skönt.

Av Linnéa - 29 juni 2009 23:16

Så blev kvällen här. Helena och Stefan blev badsugna, så vi drog i väg. Först bada, sen besökte vi djurkyrkogården där mina salig pekingeser vilar.


På hemvägen köpte vi mjukglass som vi åt på min altan. Något trött sitter jag nu och bloggar efter att ha köat till duschen och spolat av mig sjövattnet. Snart läggdags så jag orkar jobba i morgon.



Av Linnéa - 29 juni 2009 14:44

Det är inte mycket man orkar göra i denna värmen. Tom att sova är svårt fast man är trött. Jag hoppas denna veckan och nästa går fort, för sen har jag två veckors semester.


I dag kom Helena hit och på fredag åker hon och Stefan till henne i Herrljunga. Vet inte om dom ska vara hos honom i Örebro något, eller bara här, men det visar sig. Kul med lite sällskap. Attic kommer snart han också.


Min bror och svägerska ska komma en tur till mig dom också, i samband med min semester. Det ska bli kul.

Av Linnéa - 27 juni 2009 22:17

I går åkte jag,attic och svärmor och handlade i köpcentret i Marieberg i lite olika ärenden. Det var varmt både i bilen innan kylan kom på, och inne i köpcentret. Vi handlade på Willys som sista anhalt, sen hem till svärmor på fika, och då gick jag ut med hennes hund en sväng medans hon fixade kaffe.



Jag och attic har grillat några gånger nu när vädret är fint, bla i dag. Det är kul att grilla, så är det mysigt att äta ute.  I dag grillade vi shorizo på gallret och i en grönsakskorg hade vi paprika, peperoni,äpple,lök,gurka och minitomater. Till det hade vi rosésås och potatiskroketter. Gott. När vi handlat fick vi en melon av svärmor. Det är den sorten som har nätmönster på skalet, kommer inte i håg vad dom heter. Goda är dom iaf, vi ska väl äta den sen.

Av Linnéa - 26 juni 2009 21:36

Häromnatten väsnades det av arbetet på banvallen. Jag och attic kikade ut genom fönstret för att kolla läget. Plötsligt tyckte jag att nåt lyste till och inte från nån maskin. Då gick det 2 - 3 gubbar med pannlampa i trädgården! Efter en stunds observation visade det sig att dom arbetade med en grävmaskinist som var på andra sidan staketet. Fast klart som fan man börjar undra vad som händer när det går folk med pannlampa i ens trädgård klockan två på natten!

Av Linnéa - 22 juni 2009 22:25

I dag kunde vädret inte bestämma sig. Stekhet sol på jobbet, sen hemma och fixa lite saker och ut i några ärenden - ja då började det regna. Så fortsatte det flera timmar av och till. Jobbigt.


Efter några svängar ute på stan med bla kaffepaus hos Solveig knallade jag hem och gjorde attics pastasallad. Den passar bra att äta när det är varmt. Receptet finns under receptfliken.



Av Linnéa - 20 juni 2009 15:53

att skriva hur det gick på vårdcentralen, men det hände inte så mycket. Jag fick mest svara på frågor, så tittade läkaren i öron, näsa och hals, och jag fick göra ett andningstest. Allt såg normalt ut. Det enda som hände annars var att jag ska dubbla dosen nässpray i två veckor, sedan normal dos igen, plus att jag ska få kallelse till öron,näsa,hals på USÖ. Det kunde ta någon månad, är ju semester nu. Att jag redan väntat över 1,5 år på att det här ska utredas har väl ingen i läkarkåren en tanke på?

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards