Vildkattens lya

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnéa - 29 oktober 2009 20:10

Nej jag spelar inte trumpet. Det är min tästäppa nu igen. Är förkyld fortfarande, men det värsta halsontet har släppt. Får spola näsan igen - ofta, för bara nässpray hjälper fan inte. Suck. Är trött och sliten, somnade när jag och attic såg på tv förut. Men nu är det snart helg, så då är jag ledig. Tur att jag och attic åker tillsammans på tåget, så jag inte somnar Tungan ute

Av Linnéa - 28 oktober 2009 13:36

I dag har jag kännt mig lite bättre, fast fortfarande inte helt hundra. Det fina vädret har väl hjälpt till att pigga upp mig lite, och tanken på helgen Skrattande


Det är förkylningstider nu, men borde man inte vara försiktigare när det härjar svininfluensa? Tex ser man på många samlingsplatser som tex en busshållsplats att folk har spottat så det ligger både tuggummi och spottloskor överallt! Det är illa nog ändå, men värre nu. Hur vet man om den som spottat har förkylning, nån influensa eller är frisk? Tuggummit är inte bättre det, dom fastnar under skor, barnvagnshjul, i hundpälsar mm. Det finns papperskorgar!!! Skärpning!!!


Något annat äckligt är på fikaställen när folk tar oförpackade sockerbitar med bara händerna, fast det finns sockertång på plats. Var har personen före i kön haft sina händer? Det vet man inte. Så bäst att ta sötningsmedel som ligger i en sluten förpackning för att vara på den säkra sidan. Kan man sen gå ner nåt gram på köpet är det bara bra Tungan ute

Urk

Av Linnéa - 27 oktober 2009 19:59

Fortfarande halsont och hängig i dag. Blir snart halstablettsmissbrukare. Känns inte som nåt hjälper Tungan ute  Givetvis orkade jag inte handla i dag, men inget akut. Jag har ju mat och sånt jag behöver hemma. Sista två dagarna har jag dessutom bara rökt 1-3 cigg oxå, så det är väl bra att det blir mindre. Fast halsen har iaf inte känts bättre av det.


Annars har jag vikt i hop och lagt undan en del ren tvätt jag låg efter med, så lite duktig har jag varit i dag. Det är lite kvar, men jag har iaf börjat Skrattande


Nu är det dags att börja planera packningen eftersom vi åker bort i helgen. Ser fram emot resan Skrattande

Av Linnéa - 26 oktober 2009 20:51

Uff, jag har varit trött hela dagen. Det är väl pga förkylningen. Jag har ändå druckit massa apelsinjuice i dag, och tagit en sån där brus förkylningstablett som attic lämnat kvar här. Vet inte om det gjort någon nytta. Det är ju så att hösten är en förkylningstid helt enkelt.


I morgon ska jag köpa några satsumas och bananer så jag får mer vitaminer, det är väl mer pålitligt än tabletter, och godare dessutom . Fast inte alltid man orkar ut och handla och trängas med folk i affären om man är trött. Då får man ta vad man har hemma helt enkelt.

Av Linnéa - 26 oktober 2009 17:00

Sedan i går har jag haft ont i halsen och försökt kurera mig med halstabletter, vila och apelsinjuice. Det känns ändå som jag svalt ett rivjärn som åker kana i halsen, usch Rynkar på näsan Dessutom känner jag mig hängig och trött fast jag sovit bättre och det är vintertid nu, så vi har fått tillbaka "den förlorade timmen". Hoppas det "bara" är en vanlig förkylning (nös på jobbet i fredags) och inte den omtalade svininfluensan. Vad ska man tro om den? Vaccinet tog ju slut för riskgruperna i ett nafs, så även dom som vill ta sprutan ändå lär få vänta. Dålig planering att ta hem så lite vaccin när svininfluensan redan härjat flera månader.

Av Linnéa - 26 oktober 2009 16:08

Bra affärsidé!

Fanns att läsa i Bristol Evening Post nyligen:

Utanför Bristol Zoo ligger det en parkering med plats för 150 bilar och 8
lastbilar. Den har varit bemannad sex dagar i veckan i 23 (!) år av samma
charmerande och väldigt vänliga parkeringsvakt med sin biljettmaskin.

Avgiften är £1 per bil och £5 per lastbil. Förra måndagen dök han inte upp
på sin arbetsplats, så Bristol Zoo management ringde Bristol Citys kommun
för att be dem skicka en reserv p.g.a parkeringsstrul.

Kommunen sade att bilparkeringen inte var deras ansvar. Bristol Zoo
frågade om inte parkeringsvakten var anställd av kommunen?
"Vilken parkeringsvakt" svarade kommunen....

Mannen är nu försvunnen från sin bostad efter att ha tagit ut dagliga
parkeringsavgifter på ca. £400/dag de senaste 23 åren.....

Ihopräknat är det ca.47 miljoner kr med dagens valutakurs...

Av Linnéa - 26 oktober 2009 15:37




En liten gåta

Är det så här?????
 Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna.  Dom träffades och eftersom deras förhållande var perfekt gifte de sig.  Bröllopet var perfekt och deras liv som gift par var också perfekt.



En julafton när det snöade mycket åkte det perfekta paret bil på en  slingrande väg. Plötsligt såg de någon vid sidan om vägen som hade fått punktering.  Det var jultomten med säcken full av presenter.
 Eftersom de inte ville göra barnen besvikna erbjöd de jultomten att åka  med dom, så att han skulle hinna dela ut presenterna. Och så började de snart dela  ut presenterna.  Men tyvärr försämrades vädret och de tre råkade ut för en olycka.  Bara en av de tre överlevde. Vem?
  


(Tänk först och titta sen på svaret nedan) 
 











  Givetvis överlevde den perfekta kvinnan.  Hon är den enda av de tre personerna som existerar i verkligheten.  Alla vet att jultomten inte existerar...   och vad kan man säga om de perfekta männen!!    

För kvinnor slutar historien här. Männen kan läsa vidare. 
 









Bonus för män:
 Om inte jultomten existerar och inte den perfekta mannen,  så betyder det att kvinnan körde.  Det förklarar olyckan.   Och en sak till: Om du är kvinna och läste slutet av historien så bevisar  det att:  Kvinnor gör aldrig vad de blir tillsagda ;-)


Sänd detta vidare till alla som behöver ett gott skratt...

Av Linnéa - 25 oktober 2009 16:32

Jag rotade runt i menyn och hittade info om att man kan ta bort reklamen. MEN: då kostar det pengar! Tror fan att namnet blogga gratis är borta... En funktion som dock är gratis är att man kan flytta reklamens placering från ens översta inlägg till menyraden. Ja jippi....

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards