Vildkattens lya

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnéa - 16 oktober 2009 15:11

Inte nog med bannernas flyttande, nu upptäckte jag också att det är reklam för bloggplatsen längst ner på sidan under inläggen, samt längst ner på presentationen. Reklam över reklamen liksom. Det blir kaka på kaka, eller för mycket av det goda. Ja särskilt som det här skulle vara en reklamfri blogg, det är en av anledningarna till att jag valde denna bloggen, för att slippa reklamen, sen spelar det ingen roll om reklamen är för just bloggen eller för något annat. Det är principen. En reklamfri blogg skall vara reklamfri, that´t it! Men texten där det stod att bloggen är reklamfri är borta, så denna bloggen är inte reklamfri längre.


Nu är det iaf dags att duscha och sen dra i väg till älsklingen över helgen.

Av Linnéa - 16 oktober 2009 13:48

Nu får dom ge sig! I dag är den omnämnda bannern/toppern flyttad till nedre kanten av bloggen. Vad blir nästa steg - kommer den att ligga lodrätt i vänsterkanten i morgon och i högerkanten på söndag? Bara undrar. Det som retar mig mest är att även om man kan byta färg på bannern (har sett en del göra det, men inte försökt själv) så kan man inte välja var på sidan man vill ha den - eller OM man vill ha den. Och ingen info om uppdatering, nej då, bara kör på utan att informera oss användare *gah*.

Av Linnéa - 15 oktober 2009 21:26

Är det nu jag ska bli galen? Jag skrev att jag fixat om på bloggen, och det stämmer. Men vad händer sen? Jo bloggagratis/bloggplatsen slänger upp en remsa med deras banner i överkanten. Den är INTE mitt verk, men typiskt at det händer precis när jag ändrat om. Så jag började undra om jag gjort något fel med headern eftersom sidan inte såg ut som förut bortsett från headern. Ja jag säger då det...


Såg att en annan tjej skrivit om "topper" som hon kallade den svarta remsan, då förstod jag att det inte bara var på min blogg den kommit utan på allas. Dessutom har några nytillkomna bloggare skrivit om reklambanners på deras sidor. Det har inte jag fått, men jag har haft min blogg snart ett år. Före blogga gratis bytte namn till bloggplatsen stod det faktiskt att ens bloggsida inte skulle bli förstörd av reklam...

Av Linnéa - 15 oktober 2009 18:41

Alltså det är inte jag som har fått make over, utan min blogg, jag har ändrat lite smått. Och mer blir det efterhand. Det är kul med lite nytt i bland tycker jag Skrattande


Fast på tal om make over så har jag en del planer på tex klippning, fast inget blir bestämt innan jag är helt säker på vad jag vill göra. Det är några olika frisyrer jag väljer mellan.

Av Linnéa - 15 oktober 2009 13:08

 

Jag tycker hösten känns kallare än vanligt och hör en del säga att det blir en hård vinter. Det vore ovanligt med tanke på dom relativt milda vintrar vi haft ett bra tag nu. När jag växte upp på Gotland var vintern verkligen vinter. Det låg meterhöga (eller högre!) snövallar på var sida av vägen efter snöplogen, så tätpackade att man kunde gå på dom. Vilket kändes säkrare än att gå på vintervägen om det var mycket trafik och snöplogen kom åkande, vilket den fick göra ofta för att hålla vägen fri.


När vintern var som värst kom det så mycket snö att snöplogarna inte hann hålla alla vägar farbara. Det hände att vi såg på morgonen att vägen var så översnöad att skolbussen inte kunde ta sig fram, så vi kom inte till skolan, och en del kom inte till jobbet. Jag minns inte hur kallt det var, men det var rejäla vintrar, så dom vi har nu när man kan gå med gymnastikskor för att det knappt är någon snö känns som rena skämtet. Det aviga är att med så milda vintrar borde vi ha rejält varma somrar, men då blir det regn i stället. Denna sommaren har det regnat mer än vad det gjort i september - oktober. Snacka om ojämnt väder.




Pinga Frisim

Av Linnéa - 14 oktober 2009 22:47

Under kvällen kom jag på mig själv med att nynna på On the inside - låten till Kvinnofängelset, en av mina gamla favoritserier. Den gick i repris flera gånger, men sändes tyvärr alltid sent. Otaliga gånger hade man tändstickor i ögonen dagen efter ett avsnitt, och vissa perioder sändes tre avsnitt per vecka. Jag valde en version av låten där man ser Lynne Hamilton sjunga, men i serien såg man inte henne, utan fick se insidan på fängelset medans låten spelades. Jag hittade också en version där Lynne gick runt själv utklädd till fånge, men tyckte ljudet var dåligt i den versionen.


On the inside / Lynne Hamilton

He used to give me roses,

I wish he could again;
But that was on the outside,
And things were different then.


We'd built our world together,
With a love so clear and strong;
But that was on the outside.
Where did i go wrong?


On the inside the sun still shines,
And the rain falls down;
But the sun and rain are prisoners too,
When morning comes around.


Last night i dreamed we were together,
Sharing all the love we've known;
Til i had to face the nightmare,
Of waking up alone.


On the inside the sun still shines,
And the rain falls down;
But the sun and rain are prisoners too,
When morning comes around.


On the inside the roses grow;
They don't mind the stoney ground;
But the roses here are prisoners too,
When morning comes around.


He used to give me roses,
I wish he could again;
But that was on the outside,
An things were different then.


Av Linnéa - 14 oktober 2009 20:39

på förra inlägget. Jag glömde lägga in texten på "Romans för timmen", så gör det nu i stället.


Romans för timmen / Noice 

I fyra år har jag suttit på mitt rum,
aldrig vågat gå nånstans, aldrig vågat ta min chans,
allt har varit grått och svart, dagen alltid natt
ingenting är som förut.

Du hade levt ungefär en fjärdedel av ditt liv
förstod hur det kändes att få leva på lånad tid,
dina timmar dom rann snabbare än sanden i ett glas.

Romans för timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar
Den sista timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar

När läkarn ringde förstod jag, vad som hade hänt
han hade börjat räkna ditt liv i procent
jag kunde aldrig ana, alla plågor som du känt
alla timmar som vi brännt

Du hade levt ungefär en fjärdedel av ditt liv,
förstod hur det kändes att få leva på lånad tid
Dina timmar dom rann snabbare än sanden i ett glas

Romans för timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar
Den sista timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar

Romans för timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar
Den sista timmen, det visste både du och jag
Ett liv med minnen, för allting verkar sitta kvar
Av Linnéa - 14 oktober 2009 20:19

Dags med lite musik i höstmörkret. Jag tyckte denna låten passade bra i dag, nämligen Romans för timmen / Noice.

Mina gamla idoler Skrattande




Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards