Vildkattens lya

Alla inlägg under april 2009

Av Linnéa - 8 april 2009 19:33

I dag var jag tillbaka på USÖ för ett återbesök. Denna gången inte lika stressad, men ändå nervös för alla obehagliga provtagningar. Jag åkte med attic hem i går och sov där, och i morse körde han mig till USÖ på sin MC. Det blev jobbigt, provtagningen blev lite problematisk och drog ut på tiden. Så fick jag ny medicin och då blir det givetvis mera utgifter, suck. Svaren på proverna ska skickas med posten.


När jag äntligen var klar gick jag ut, startade mobilen igen och då ringde attic. Han var kvar på parkeringen för hans MC krånglade. Dumma den, men hoppas det löser sig. Vi snackade lite och jag som kände mig helt färdig drog mig mot Resecentrum för att ta bussen hem till Kumla. På hemvägen ringde jag morsan och hon undrade om allt gått bra. Väl hemma fixade jag kaffe och åt lite mat. Det var gott med skinka och hemmagjord potatissallad mm som attic skickat med mig. Jag åt framför tv´n och har sen legat och tagit det lugnt eftersom jag kände mig typ som överkörd av en ångvält.


Attic ringde och kollade läget. Vi pratade en god stund. Han kommer nästa vecka. Saknar honom redan fast jag åkte hem i dag, men han är världens bästa kille.


Nu var jag på Ica Maxi för att köpa en påskmust, och folk trängdes så jag nästan fick slå mig fram inne i affären. Jobbigt. Nu blir det mera tv, Rent hus börjar strax.

Av Linnéa - 5 april 2009 18:08

Det var meningen att vi skulle gå på trubadurafton på Spisen i Kumla i lördags och haft förfest hos mig. Men eftersom jag mått dåligt och behövde vila så hoppade vi över det och blev kvar hos attic i stället.


Jag och attic har varit hos mig en timme nu eller något. Vi åkte med svärmor hem, efter att först ha varit hos en bekant och hämtat en TV som attic fixat åt mig som födelsedagspresent. Det är bara att än en gång konstatera att jag har världens gulligaste klle.


På hemvägen stannade vi till på Lidl och handlade lite, sen hem till mig och in med TV´n. Jag och attic ska ställa upp gamla tv´n på vinden senare. Nu kollar han på hockey och jag bloggar lite. Vi är värda att vila en stund efter en helg som började konstigt och stressigt. Plus att jag i mitten på veckan fick tråkiga nyheter från min storasyster och hennes man, så resan dit som skulle varit i påsk är tyvärr inställd.


Helena ska  komma till mig i kväll igen, och åka hem på tisdag. Det är meningen att hon ska komma till mig igen i samband med min födelsedag.

Av Linnéa - 5 april 2009 17:57

Urk vilken fredag det var. Jag hade mått skumt några dagar och ringde vårdcentralen. Där fanns ingen ledig telefontid, men jag blev vidarekopplad till sjukvårdsrådgivningen eller vad det heter. Sköterskan jag pratade med där trodde att det var något allvarligt, så hon rådde mig att ringa till USÖ (sjukhuset i Örebro), vilket jag gjorde, och där fick jag en akuttid. Varpå jag ringde Helena  - som satt på bussen på väg till Örebro för att träffa Stefan - för att tala om hur det gått. Jag sa att jag skulle ringda attic och fråga om han kunde följa med, och det gjorde han, så vi möttes nära resecentrum och åkte på hans MC till USÖ. Väl där så verkade sköterskorna som tog prover och blodtryck på mig tycka att sköterskan jag pratat med i telefon hade haft fel som bara den. Sen blev jag uppskrämd för mitt blodtryck var skyhögt, men det berodde på att sköterskorna tog blodtrycket direkt jag kom in - stressad och supernervös. I normala fall tar man blodtrycket när patienten vilat iaf 10 minuter! När vi pratat om på vilka andra sätt jag mådde dåligt och konstaterat att det inte var något allvarligt så tog dom om blodtrycket, och då var det mera normalt. Sen skulle dom stänga för dagen, så jag och attic fick gå över till en annan avdelning där jag fick vänta på att träffa en läkare. Hon konstaterade att det var mina hormoner som spökar (jag har ju PCO) och så fick jag tabletter utskrivna och en återbesökstid. Sen hem till attic och pusta ut. Kändes som man blev totalt uppskrämd 3 ggr på samma dag, och det helt i onödan. Vad ska man säga, hoppas jag slipper uppleva denna persen igen. Suck...

Av Linnéa - 2 april 2009 00:53

I går kom Helena. Vi har varit ute och gått en del och kollat i affärer. Kände mig rätt dålig i går så ringde vårdcentralen och dom ska skicka kallelse och göra utredning på mina bihålor. Hoppas det blir snart, börjar bli jobbigt.


Är ganska trött nu. Helena och jag har varit ute och gått flera gånger, vi tog det i stället för simningen eftersom jag inte kände mig i form för det. Sovit så illa också, så är trött.


p.s  jag blev inte lurad eller lurades på 1a april ;)

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards