Vildkattens lya

Alla inlägg under november 2009

Av Linnéa - 25 november 2009 18:05

Såg att några stycken har röstat, och det tackar jag för.


Jag har inte så mycket nytt att skriva om, men ska precis i väg till bibblan för att lämna tillbaka två böcker. Få se om jag klarar av det utan att låna med någon annan bok hem, vilket är lätt hänt eftersom jag är gammal bokmal. Fast nu har jag iofs två nya böcker hemma som jag fått av attic Kyss. Å ena sidan har jag redan läst ut den första.Förvånad Ja attic, det var snabbt - men det var den minsta KyssFlört

Av Linnéa - 24 november 2009 19:07

Jag har gjort en ny omröstning, så kom igen och rösta när ni läser bloggen Skrattande

Själv brukar jag rösta hos dom vars bloggar jag läser Skrattande


Kom gärna med förslag på nya omröstningar.

Av Linnéa - 24 november 2009 17:45

Flera jag känner, tex min systerson Micke har tidigare varit mycket på MSN när han är på internet. När Micke inte hade internet hemma var han ofta på MSN via sin mobil. Han kunde tom ringa eller skicka SMS och fråga om man kunde komma ut på MSN så det blev några flera att tjöta med. Gissa var på internet Micke är numera, med internet hemma? Jo överallt utom på just MSN Förvånad

Av Linnéa - 23 november 2009 21:05

Jag vet inte vad som var fel med MSN tidigare. Men nu efter att ha ätit, läst och pysslat med lite annat så funkar det än så länge Skrattande


Nu har jag precis klivit ur duschen och funderar på vad jag ska skriva om, men har inte kommit på något än. Jag återkommer när det löst sig Skrattande

Av Linnéa - 23 november 2009 17:33

Jag har en bra stund försökt komma in på MSN utan resultat. Inget hjälper. Har testat felsök - reparera, omstart av datorn och modemet. Men nix, inget resultat. Så nu vet ni det om ni saknar mig online i dag.

Av Linnéa - 23 november 2009 16:33

I helgen testade jag och attic att göra en ny rätt. På asiatiska restauranger serveras bla kycklingspett med jordnötssås. Det säljs frysta kycklingspett med jordnötssås, men då är det så lite sås med och den sugs mest upp av riset. Alltså har vi letat efter jordnötssås, men inte hittat någon färdig.Förvånad Sen upptäckte attic att svärmor hade ett recept, så då bara måste vi testa Skrattande


Gör så här: Anpassa hur mkt ingredisenser det går åt beroende på hur många portioner ni vill laga, här utgick vi från 4 portioner.


Tillaga kycklingspett i ugnen / på grill  enligt anvisningarna på förpackningen, eller dela kycklingbitar i mindre delar och stek. Krydda gärna med curry. Koka under tiden 4 portioner ris .


Slutligen den efterlysta såsen - Tack svärmor Skrattande:

(4 portioner) Skrapa ner en burk jordnötssmör i kastrull. Värm så att det smälter ner. Häll i 2 förpackningar matlagningsgrädde (gärna med låg fetthalt) och värm långsamt, så det inte fastnar. Rör om så det blandas väl och inte bränns.


Till detta kan man ha grönsaker av olika slag efter tycke och smak.

Av Linnéa - 23 november 2009 13:41

Under besöksstatistiken ligger en ikon för bloglovin. Jag har INTE lagt dit den, bara så ni vet... Å ena sidan klagar man när något stör en, men å andra sidan kan jag inte bara sitta här och klaga - för då kommer ingen att vilja läsa min blogg sen. Med eller utan reklam...

Av Linnéa - 22 november 2009 22:25

Det här är lite otippat, att ge boktips om en bok jag själv ännu inte har läst. Orsaken är att jag fick ett boktips av min chattkompis Kometen. Boken heter Den själviska genen och är skriven av  Richard Dawkins. Den ska förklara massa saker, som tex orsaken till bråk mellan släktingar - det ska bero på att syskon bara delar gener till 50%. För mig är 50% rätt mycket, men tydligen inte enligt generna. Så jag ska läsa den boken någon dag, ska leta på biblioteket.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards