Vildkattens lya

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Linnéa - 30 maj 2009 17:50

Min systerson Micke och hans klass är på skolresa till Göteborg där dom bla ska gå på Liseberg. Klassens sista etapp på ditresan var med tåget X2000 och det går fort, men stannar inte på alla stationer, vilket är synd eftersom dom på vägen passerar Kumla. Jag bor nära Kumla station och Micke hade föreslagit till mig att om vi kollade tiden dom passerade Kumla kunde jag som bor nära stationen komma dit och prata lite. Fast när vi kollade upp tågtiderna visade det sig alltså att X2000 tyvärr inte stannar i Kumla.


I går när dom satt på tåget SMSade Micke och sa att han visste inte riktigt hur långt dom hade kommit, men att dom rest en timme nu. Jag hade inget speciellt för mig, så jag ringde upp och pratade en stund i stället för att skriva svar. Efter en stund kom attic, och vi skulle handla och grilla, så jag avslutade samtalet med Micke. Jag gick ut och pratade med attic. Någon minut senare SMSade Micke och sa att nu har tåget uppehåll i Hallsberg (stationen efter Kumla). Jag svarade - Då måste du ha åkt förbi samtidigt som vi pratade! Det tyckte Micke och jag var kul.


Något annat som tyvärr inte hade bra timing är mitt badrum. I förrgår kom nya golvmattan på, och i går tapeterna. Däremot ska handfat,toa, element, duschkabin och badrumsskåp på plats igen. Jag hade fått höra att badrummet troligtvis skulle bli klart till helgen. Nu blev det tyvärr inte så, men det är väl snart klart. Det börjar bli jobbigt att gå till andra lägenheten. Jag var erbjuden att byta, men har för mig själv fått bekräftat att jag gjorde rätt i att behålla den lgh jag har. Den andra gränsar til en park som tidigare inte användes så mycket, men nu när den fräschats upp med blomlister och utemöbler sitter det ofta folk där, både dag och kväll. Skulle jag bott i andra lägenheten skulle jag känna mig uttittad totalt med folk sittande i parken. Åt mitt håll går folk ofta förbi på väg mot bussar och tåg, men där är gränsen mer tydlig med staket. 

Av Linnéa - 30 maj 2009 15:04

Vädret är fint nu efter en lite regning vecka, så i går passade jag och attic på att grilla. Eftersom mitt förra inlägg visar hur en lyckad grillning INTE ska gå till kan jag tala om hur det gick till när vi grillade i går.


1, Vi handlade

2, Attic skar upp lök, äpple, peperoni och gurka

3, Jag tog fram frysta blandade korvbitar som vi tinade, sen hjälptes vi åt att göra grillspetten

4, Jag tog fram klyftpotatis och hällde på en plåt

 5, Attic ställde in plåten i ugnen när den blivit varm, under tiden tog jag ut grillkol och tändvätska, drog fram grillen och fyllde på kol

6, Vi hjälptes åt att bära ut bestick, glas, tillbehör till det som skulle grillas

7, Attic tände grillen, gick in och rörde om i klyftpotatisen och värmde sås

8, Jag tog ut klyftpotatisen när den var klar, och bar ut den

9, Vi la grillspetten på grillen

10, När det var färdigt åt vi i lugn och ro

11, Vi berömde varann för den goda maten

12, Vi hjälptes åt att bära in sakerna och la disken i blöt

13, Jag diskade 

14, Attic drog undan grillen 

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards