Vildkattens lya

Alla inlägg under maj 2009

Av Linnéa - 11 maj 2009 21:44

I dag kom dom äntligen och började riva ut badrummet. Först kom en hantverkare och skulle börja ta ner våtrumstapeten och ta bort korkmattan, men han kunde inte börja för rörmokaren hade inte varit där och tagit bort toan och handfatet. Hantverkaren ringde hyresvärden och bägge två blev irriterade, sen sa hantverkaren till mig att rörmokaren skulle komma under dagen. Jo då, han kom 12.15 När han var klar gick jag till en kompis och drack kaffe. Två timmar senare kom jag hem. Då var hantverkaren där och hade äntligen kunnat börja. Så nu är det i gång i alla fall.


Annars är det lugnt i dag, inte lika trött som i går. Men det har regnat och legat regn i luften, så haft ont i huvudet en del i dag. Blir att lägga mig snart.

Av Linnéa - 11 maj 2009 19:07

I torsdags kom Helena och Emma till mig. Egentligen skulle vi varit själva, men Stefan var ledig på fredagen, så han kom nån timme efter Helena och Emma. På fredagen jobbade jag, under tiden tittade dom andra lite på marknaden, det var Kumla marknad på fredagen.


Strax innan jag slutade jobbet kom "gänget" och mötte mig, sen gick vi hem. Jag käkade lite, sen tog vi bussen till örebro. Där mötte vi attic, jag och han åkte en sväng på hans MC. Dom andra gick hem till Stefan för att lämna av lite grejer. Helena hade som vanligt full packning a ´ la världsomsegling, sen skulle dom till Lek och buslandet, vilket Emma såg väldigt mycket fram emot - dom fick typ dra henne därifrån efteråt :)


Jag och attic var en sväng till Claes Olsson, där köpte jag fler grillspett och nån korg att grilla grönsaker i. Perfekt! Resten av fredagen blev lugn. Jag och attic käkade och såg på film.


På lördagen hade vi tänkt gå ut och dricka öl, men fick inte med oss någon, så vi tänkte gå själva. Först spelade vi x-box och drack vin, sen ringde en kompis och sa att han å en annan kompis satt på en fest och bjöd över oss. Så vi gick dit och var med en sväng, sen hängde ena kompisen med hem på efterfest, och det blev rätt sent.


Jag vaknade tidigt på söndagen, men hann inte somna om, för Helena skickade SMS om buss till Kumla, hon och Emma skulle med mig hem en sväng innan dom skulle hem till Herrljunga. Så vi åkte hem och åt potatismos och fiskpinnar. När dom åkt vilade jag, och det behövdes verkligen.

Av Linnéa - 6 maj 2009 14:35

Jag har varit supertrött nu i början på veckan, men det har också varit mycket saker att tänka på. Bla har jag bytt sängbotten och madrass. Det gick bra, så nu ligger man som en kung. Perfekt, det behövde jag. Blir ju tröttare nu när jag jobbar och håller i gång. Så man behöver en bra säng.


Attic har varit här några dar. I dag efter jobbet möttes vi på Nordiska, sen var vi på lite andra affärer också, och så hälsade vi på svärmor på hennes jobb och pratade lite. Eftersom det regnat i går och i dag passade attic på att åka hem medans det var uppehåll. På fredag åker jag till honom och stannar där över helgen.


I morgon kommer Helena och Emma till mig. Det ska bli roligt att träffa dom igen. På fredag åker dom till Stefan och jag till attic.


När jag och attic kommit hem efter vår runda på stan ringde jag om badrummet, och nu sa dom att det ska påbörjas nästa vecka. Återstår att se om det kommer bli så...

Av Linnéa - 6 maj 2009 14:26

Såg på Aftonbladet för några dar sen en artikel om skitsnack, och den stämmer bra tycker jag. Saxat ur artikeln:  En amerikansk studie från Ohio State University visar att skitsnacket i högsta grad drabbar skitsnackarna själva. I 55 procent av fallen associerar lyssnaren de negativa egenskaperna med den som berättar. Om du vänder på steken, och berättar hur bra någon annan är, så får lyssnaren undermedvetet en mer positiv bild av just dig.


Läs hela här:  http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4983971.ab

Av Linnéa - 4 maj 2009 13:23

så hade inget hänt med badrummet medans jag var på jobbet. När jag ringde var det bara upptaget och inget svar. Så trött på det, som jag inte redan var trött. Vaknade 06.20 av arbetet med banvallen. Inte så kul när jag hade tänkt sova till 07.


Det gick i alla fall bra på jobbet fast jag var trött. När jag kom dit ropade någon på mig, och det var en gammal klasskompis från komvux. Vi snackade en stund innan jag gick och bytte om inför jobbet. Kul.


Annars har det inte hänt så mycket mer i dag. Ska vila en stund så jag orkar åka till Ikea i eftermiddag som planerat. Jag ska köpa en sängbotten och bäddmadrass.  Skriver kanske mer i kväll.

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards