Vildkattens lya

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Linnéa - 4 augusti 2011 21:00

Cellgift is da shit. Bromsmedicinen - som inte skulle vara cellgift enligt urologen - är det iaf. Det är så rörigt med olika bud. Tydligen tycker onkologen (cancer avd) annorlunda än urologen (dom som opererade bort njuren).


Före jag började med cellgiftet fick jag göra en ny datortomografi så dom har färska bilder på lungorna. Då kan vi jämföra dom bilderna senare med nästa omgång som ska tas om några månader. Detta för att se om medicinen lyckas bromsa cancern.


Iaf började jag kuren i dag. Normalt ska man först ha medicinen 4 veckor, göra uppehåll 2 v och sen köra igen... Men eftersom det är första gången fick jag börja med lägre dos, plus att när jag haft cellgift 2 veckor ska jag ha avstämning med onkologen hur det har gått. Om det gått bra fortsätter vi med samma tabletter fast högre dos. Om det inte gått bra kanske vi byter sort, vet inte än. 


Är jävligt trött på alla blodproverna. Oavsett dom sticker i armen, fingrarna, handens ovansida eller tom handleden så är det som att blodådrorna gömmer sig, plus att vissa gånger gör det skitont oxå! Sen är det inte kul att att ha massa sticmärken som en annan gammal pundare....


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards