Vildkattens lya

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Linnéa - 21 augusti 2011 20:00

Jag har inte orkat blogga. Känner av massa biverkningar av cellgiftet. Det är fruktansvärt jobbigt, för jag mår alltså sämre av medicinen än av cancern. Vilket lett till sjukfrånvaro från jobbet. Ännu jobbigare dels då jag faktiskt vill jobba, och dels för det påverkar ekonomin med sjukdagar och karrensdagar, suck...


I torsdags var jag på onkologen för blodprov, plus samtal med läkare, och träffade sen en sköterska som delade ut mer medicin. Läkaren skulle eg höjt dosen nu när det gått 14 dar, men eftersom jag fått så mkt biverkningar rådfrågade han en kollega och så blev det bestämt att jag ska ha samma dos 14 dar till. Då hinner kroppen vänja sig mera, sen ska jag ju ha uppehåll 14 dar innan vi kör igen. Och då ska vi testa att höja dosen. Kan ju erkänna att jag undrar hur det ska gå, men jag måste ju försöka. Skulle det bli problem med värre biverkningar får vi sänka dosen sa läkaren. Alla tål ju inte samma dos, och alla får inte samma biverkningar. Synd bara att jag inte tillhör dom som slipper biverkningar.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards