Vildkattens lya

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Linnéa - 5 augusti 2011 21:00

Jag gillar många av Metallicas låtar, dessa är två favoriter. Tidigare har jag inte tänkt så mycket på att många av deras texter är så destruktiva, hårdrockstexter kan ju handla om precis allt. Man vet inte alltid när låtskrivarna upplevt allt och behöver skriva av sig, eller när texten är fiktiv.


Efter min operation vaknade jag och hade slangar precis överallt. Beroende av hjälp med precis allt, vilket kändes väldigt osäkert och utelämnanade. Jag kan bara tänka mig en sak som är värre: nämligen ödet för killen i låten One. Han har trampat på en handgranat och är så skadad att han hålls vid liv enbart med maskiner, och kan inte se, röra sig eller kommunicera. Det måste kännas som efter min operation, fast typ en miljon gånger värre. 


I Fade to black sjungs det om en person som tappat livslusten. det framkommer inte varför, men livet är tufft många gånger. Alla problem går inte att lösa.


Lyckligtvis tillfriskande jag efter min operation, så jag blev inte som i One. Men skulle jag nån gång hamna så, som ett paket så säger jag bara en en sak:  Dra ur sladden! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards