Vildkattens lya

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Linnéa - 24 augusti 2011 18:00

I dag ringde onkologen - igen, för dom ringde i går med. Dom hade avstämning hur jag mår, och det har ju minst sagt varit upp och ner pga alla biverkningar. Vi bestämde att jag ska ha tre veckors uppehåll från cellgiftet i stället för två, så att jag ska kunna återhämta mig. Vi kommer hela inte att höja dosen efter uppehållet. Det är också mer troligt att vi även sänker dosen eftersom min kropp tydligen inte tolererar den dosen jag haft. För ska jag må så här kan jag ju bara jobba någon dag, vara hemma och må skit några dar, sen jobba igen. Och samtidigt vara helt färdig - hela tiden. Det är inget liv!


 Kan jag inte jobba som jag ska är det ju bara att glömma att kunna bli anställd någonstanns. För mår man så då¨ligt att man inte ens orkar jobba på Samhall som ändå har förståelse för ens svårigheter av olika slag, ja då är det väl dags att sjukskriva sig - även fast man inte vill...


Jag har känt mig rätt nere nu några dagar. Dels pga biverkningarna, och dels när jag tänker på att så här vill jag inte ha det! Jag kan inte sluta helt med cellgiftet - för då ger jag ju cancern chansen att växa och sprda sig. Och då kunde ju njuroperationen ha kvittat. Nej jag måste ha en dos som är lagom för mig. Tillräckligt mycket för att hålla cancern i schack, men ändå inte så mycket så jag mår dåligt hela tiden. Jag hoppas vi hittar vad som är lagom för mig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilka gillar du bäst av Big Four?
 Metallica
 Antrax
 Slayer
 Megadeath

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards