Vildkattens lya

Av Linnéa - 2 augusti 2011 18:00

Vi kom till Gotland sent en fredagskväll, och åkte hem tidigt på lördagmorgonen veckan därpå. Under vistelsen träffade vi dom i min familj som fortfarande bor där, och så vänner till familjen.

Frågan är vad vi gjorde vilken dag, det är nu i efterhand jag känner att jag skulle ha bloggat nån minut iaf varje dag för att komma i håg exakt. Inte för att det spelar så stor roll. Vi hade jättekul och det är huvudsaken. Men bland det vi hann med var shopping i Visby innerstad, tacokväll hos min bror, dagstur till Fårö, fika och middag med min familj, kvällstur till Högklint -som avslutades med vandring på stan, och icke att förglömma så blev vi en kväll bjudna på lassagne hos Kalle. Eftersom hans lassagne är supergod var det kul att få äta den igen, det var ju ett år sen sist.

På Fårö åkte vi runt och kollade på raukar. Vi stannade på nåt ställe så Viola och attic kunde klättra lite i raukarna, vi tog oxå bilder. men det var branta stigar, så jag vågade inte mig på något klättrande själv. Visserligen mår jag bättre, men man ska inte utmana ödet. Efter en del åkande hamnade vi på en strand där jag, attic och Viola badade. Kalle hoppade över badet. Men han hade med fika till oss alla - omtänksamt av vår chaffis.

ja det var lite av det vi gjorde på ön.

Av Linnéa - 31 juli 2011 14:58

På Facebook hittade jag just en låt jag inte hört på länge. Första gången jag hörde den var när jag fick den av en dåvarande chattkompis på EFnet. Det var en av hennes favoritlåtar. Jag minns inte vem som gjort originalet av låten, men den version jag hittade nu har Martin Stenmarck gjort.

Av Linnéa - 30 juli 2011 19:00

I dag åkte jag och attic hem från Gotland. Resan dit och tillbaka är lång. Vi åkte färjan 07.05 från Visby, och efter två bussresor och lite uppehåll klev vi av i örebro 16.10 Där hade jag turen att en buss strax skulle gå till Kumla, så jag inväntade den och var hemma ca kl 17, medans attic gick hem till sig då han ju bor i örebro.

Väl hemma kändes det väldigt tomt. Nu har man ju umgåtts med sina nära och kära i två - tre veckor. Micke och Viola var först hos mig i Kumla, med undantag av besöket vi gjorde hos min syster i Ulricehamn. Attic träffar jag snart igen, men pga avståndet dröjer det tills jag träffar familjen från Gotland igen. Ev kommer en familjemedlem som besökare till mig i höst, och det ser jag fram emot. Så hoppas verkligen att det besöket blir av.

Jag har packat upp det mesta och ätit lite. Är trött som en gnu, men är samtidigt för uppe i varv för att kunna sova direkt. Det funkade inte ens att försöka vila på soffan.  Så det får bli lite tv varvat med surfande. Skönt att ha riktigt internet nu när man är hemma igen, i stället för det tillfälliga och bristfälliga mobila bredband vi hade med oss på resan. Det får bli en annan operatör på mobilt bredband inför nästa semester!

Ska uppdatera vid tillfälle och berätta lite mer vad vi gjorde på Gotland.

Av Linnéa - 25 juli 2011 12:38

Vi har under dagarna träffat min släkt och några gamla vänner, mycket kul. I går firade vi systersonen Micke som fyllde 15, stort grattis!

Det har inte blivit så mycket surfande på semestern. Dels vill vi ju umgås med folk, dels har Comviq surf inte fungerat som det ska - milt uttryckt! Så efter semestern kommer jag skaffa något annat mobilt bredband att ha när man åker bort!

i dag regnar det och vi är trötta. Få se vad denna dagen bjuder på.

Av Linnéa - 23 juli 2011 12:45

Jag vet inte hur många mm regn det kom i går, men när vi hela gänget klev av Gotlandsfärjan sen på kvällen stod regnet som spön i backen! Kalle som var snäll och hämtade oss fick köra försiktigt då vägen var delvis översvämmad! Det blev även någon omväg då något område var för översvämmat att köra genom. Vi hade bara ätit några mackor under dagen, så vi käkade på Max innan vi drog till Violas mysiga lägenhet.

Av Linnéa - 21 juli 2011 21:58

I dag var jag och attic på USÖ för jag skulle på provtagningar och ha samtal med läkare och sköterska om bromsmedicinen. Det blev mycket fakta under samtalet. Bla om biverkningar av medicinen. Jag som nu glatt mig åt att njuroperationen gick bra tycker det känns som rullgardinen drogs ner när jag tänker på att jag får dras med detta resten av livet.

Metastaserna i lungorna är så pass utspridda att dom inte kan opereras, därför är det just bromsmedicin som sätts in. Även om dom "fläckarna" inte är jättestora finns ju risken att dom växer. Därför vill jag ha behandlingen. Jag blev tillfrågad om jag vill. Men som jag känner så hade det ju inte varit någon ide att opereras om jag sen inte följer upp med bromsmedicin. Okej att dom som är ca 80 - 90 år och typ ändå inte har så många år kvar kanske inte tycker det är värt besväret med behandling occh biverkningar. Men jag är 42 och hade tänkt hänga med ett tag till! Så även om man får biverkningar så får man kanske inte alla, men dom är ju skyldiga att informera. Jag får ta det som det kommer, fast det känns skit just nu. Tack till mina nära och kära som tänker på mig och stödjer mig!

Ny länk finns nu:   http://www.omnjurcancer.se/index.shtml    Där kan ni läsa mer om njurcancer och hitta svar på det jag inte kan svara på själv, eller kanske hitta svar på något ni vill egentligen vill fråga mig, men inte vill/kan - av olika anledningar...

Av Linnéa - 20 juli 2011 19:33

I dag och i går har jag kännt mig väldigt trött. Det kan bero på mycket, och även om jag mår mycket bättre så är det bara 5 veckor sedan jag opererades. Jag har också haft ont i sidan flera dagar. Lyckligtvis inte i dag, men av och till sedan helgen och det blir ju jobbigt.

Annika åkte hem i dag. Vi hade kul och jag hoppas vi snart kan träffas igen. Bla hade vi lite musik-kväll i går, och prommenad i dag.

I morgon ska jag till USÖ för provtagning och samtal med läkare, så hoppas allt går bra.

Av Linnéa - 18 juli 2011 12:30

I går kom jag ganska trött hem från Ulricehamn dit jag åkte med Viola och Micke för att träffa min syster och hennes familj. Jag åkte hem tidigare eftersom jag fick besök av Annika som stannar till onsdag. Viola och Micke kommer tillbaka i kväll.

Helgen blev ganska intensiv, och jag hade också ont i sidan där njuren satt. Men det är bara drygt fem veckor sedan jag opererades, så det kan väl komma och gå lite värk. Jämfört med hur ont jag hade direkt efter operationen så är detta ingenting, men det är ändå jobbigt att ha ont. Så jag vill hålla koll på var det onda sitter och hur länge det håller på, i fall att det skulle vara något fel. Jag ska iaf till USÖ i veckan för provtagning och samtal, då ska jag passa på att fråga om allt är normalt. Fast utöver värken känner jag mig frisk.

Vilka gillar du bäst av Big Four?